۶ هزار نفر در بیمارستانهای یزد بستری شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: حدود 6 هزار نفر طی تعطیلات نوروزی در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر علی دهقان افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۸۲۰ عمل جراحی در بیمارستانهای استان انجام شد.

وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط سه هزار و ۱۹۰ بیمار به مراکز فوریت های پزشکی بیمارستانهای استان مراجعه کردند اظهار کرد: مجموعا در این مدت ۱۱ هزار و ۹۸۳ نفر در این مراکز بستری شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تعداد اعمال جراحی سرپایی در اورژانس های بیمارستانی استان را ۴۷ هزار و ۶۴۸ مورد بیان کرد و گفت: بطور متوسط روزانه ۷۴۰ نفر در این بخش بستری شدند.
دکتر دهقان اظهار کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی ۹۴۷ مورد زایمان در بیمارستانهای استان انجام و ۹۵۵ نوزاد متولد شدند که برخی از زایمان ها چند قلو بود.
وی تعداد تصویربرداری انجام شده شامل سونوگرافی ،رادیوگرافی و سی تی اسکن در همین مدت را ۱۱ هزار مورد بیان کرد و یادآور شد: طی مدت یاد شده ۶۹ مورد آنژیوگرافی قلب و ۶ مورد هم عمل جراجی قلب باز در بیمارستانهای استان صورت گرفت.
وی ضمن قدردانی از کادر پزشکی و پرستاری استان افزود: در ایام تعطیلات نوروزی ۳۰۲ پزشک متخصص ، ۶۱ پزشک فوق تخصص و ۲هزار و ۱۰۰ پرستار در شیفت های کاری مختلف در بیمارستانهای استان به بیماران خدمات ارائه نمودند.
شهر یزد ۸۱۹ پزشک عمومی، ۴۰۵ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۳۰۵ دندانپزشک عمومی و ۵۸ دندانپزشک متخصص دارد.
به گفته پزشکان و آنطور که آمارها نشان می دهد حدود ۶۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و مطب های این استان را هموطنان سایر استان های کشور تشکیل می دهند که این موضوع نشان از اعتماد آنان و اعتبار استان یزد در عرصه پزشکی است.
تعداد بیمارستانهای خصوصی و دولتی استان ۲۰ باب اعلام شده که ۱۳ مورد آن دولتی هستند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..