بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی متخلف در استان یزد پلمب شد

مدیر کل استاندارد استان یزد از پلمب بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی متخلف سال گذشته در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد حسین ماجدی اردکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به پلمب بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی متخلف در استان یزد اظهار داشت: کیفیت محصول این تعداد از واحدهای تولیدی پایین تر از سطح استاندارد بوده یا بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد فعالیت می‌کردند که توسط کارشناسان این اداره کل شناسایی، پلمب و از توزیع محصولات شان جلوگیری شد و برای پایش عدم فعالیت آن‌ها به طور متوسط یک سوم آن‌ها بازدید و بررسی مجدد شدند.

 
مدیر کل استاندارد استان یزد با بیان اینکه این واحدهای تولیدی متخلف به دقت مورد بازرسی قرار گرفتند گفت: از تعداد ۱۱۴ واحد متخلف، ۷۵ واحد با اصلاح فرآیند تولید و سایر اقدامات قانونی شرایط فک پلمب واحد تولید را فراهم کردند و به چرخه طبیعی تولید بازگشتند.
 
وی با اشاره به اینکه پرونده ۵۳ واحد به دادگستری و ۴۹ واحد به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است تصریح کرد: همچنین کالاهای غیر استاندارد موجود حدود ۷۰ واحد توزیعی، مرجوع، جمع آوری یا معدوم شدند.
 
ماجدی اردکانی به شکایات مردم از عدم کیفیت کالاهای خریداری شده در استان اشاره و اضافه کرد: حدود ۸۰ شکایت به اداره کل استاندارد استان یزد رسیده است که همکاران به دقت همه این شکایات را بررسی و نتیجه آن را اعلام کردند.
 
مدیر کل استاندارد استان یزد افزود: مطابق قانون استاندارد اگر کالای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد پایین تر از کیفیت استاندارد عرضه شود با شکایت خریدار و تائید آن توسط استاندارد، تولید کننده ملزم به جبران خسارت است.
 
وی در پایان به شعار سال اشاره کرد و گفت: در سالی که مزین به شعار حمایت از کالای ایرانی است همه مکلف به اقدام و توجه هستیم و باید ابزارهای لازم را برای تحقق آن فراهم کنیم، بخصوص در شهری که میراث جهانی و انتظارات از آن بسیار بالاست.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..