بیش از ۴۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس یزد در ایام نوروز انجام شده است

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با اشاره به رشد ۲۰ درصدی آمار جان باختگان نوروز ۹۷ استان یزد نسبت به سال گذشته گفت: بیش از ۴۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس یزد در ایام نوروز انجام گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزاحمد دهقان در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های اورژانس یزد در ایام نوروز اظهار داشت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۷ تا امروز بیش از ۴۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس استان انجام شده است.

 
رئیس سازمان اورژانس استان یزد افزود: از این تعداد، ۱۲۰۰ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۸۰۰ مأموریت غیر ترافیکی بوده است که به خوبی توسط همکاران این سازمان در ایام نوروز انجام گرفت.
 
وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مأموریت‌های ترافیکی انجام شده توسط اورژانس استان یزد در زمان مشابه سال قبل گفت: در این مأموریت‌ها ۱۱۵۰ نفر توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان شدند.
 
دهقان با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۲۱۰۰ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند تصریح کرد: در کل،۳۰ درصد از مأموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.
 
رئیس سازمان اورژانس استان یزد با اشاره به اینکه متأسفانه آمار جان باختگان نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است افزود: در ایام نوروز امسال ۱۳ تن در حوادث ترافیکی استان یزد جان خود را از دست دادند.
 
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۳ پرواز توسط بالگردهای اورژانس هوایی انجام شده و بیشترین حوادث ترافیکی مربوط به محورهای مواصلاتی عقدا به اردکان و مهریز به یزد بوده است.
 
دهقان اظهار داشت: خوشبختانه امسال در روز سیزده فروردین نسبت به سال گذشته شاهد کاهش خطرات و صدمات ناشی از حوادث بودیم و هیچ گونه حادثه منجر به فوت در استان گزارش نشده است.
 
رئیس سازمان اورژانس استان یزد در پایان با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۷ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد گفت: ۵۳ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و ۱ پایگاه اورژانس هوایی استان در این طرح خدمات فوریت‌های پزشکی را به هموطنان ارائه می‌کنند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..