چک چک اردکان از محبوب‌ترین نیایشگاه‌ها و مقاصد گردشگری اقلیت‌های مذهبی در ایران

زیارتگاه پیرسبز چک‌چک در شهرستان اردکان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مذهبی زرتشتیان است که در دل یکی از کوه های این شهرستان جای گرفته است

به گزارش یزدی نیوزشهرستان اردکان که با پیشینه‌ای کهن و مملو از جاذبه‌های متنوع و ارزشمند تاریخی در صنعت گردشگری ایران در استان یزد واقع شده و جایگاه مناسبی را به عنوان دروازه ورودی استان یزد به خود اختصاص داده به نحوی که این روزها میزبان جمع زیادی از گردشگران از سراسر ایران و جهان است.

 
البته به گفته رییس اداره میراث فرهنگی اردکان، در سال ۹۷ آمار حضور گردشگر در این شهرستان نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی روبرو شده اما بازهم پیر سبز چک چک، از بزرگترین معابد زرتشتیان جهان به شمار می رود که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
 
به گفته «آرشام بلیوانی» عضو انجمن زرتشتیان شریف آباد اردکان، عبادتگاه چک‌چک یکی از اماکن مقدس پیروان دین زرتشت و مهم‌ترین مقصد گردشگری مذهبی زرتشتیان در این شهر است که از توجه، قداست، اهمیت و ارزش والایی برخوردار بوده و ایام خاصی از سال را جهت عبادت، نیایش و انجام فرایض مخصوص دین خود در آن حضور می‌یابند.
 
وی ادامه می دهد: «چک چک» نیایشگاه زرتشتیان به نام‌های دیگری چون «پیر سبز» و «چکچکو» نیز شناخته می‌شود که در شهرستان اردکان و در دل کوه‌های بین اردکان و انجیره در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز استان یزد جای گرفته است.
 
وی با اشاره به حضور بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی در ابتدای هر سال، اضافه می کند: این مکان که در خصوص موجودیت آن چند روایت وجود دارد، اکنون به عنوان یکی از مهمترین معابد زرتشتیان جهان به شمار می‌رود که با توجه به آمار به دست آمده در ابتدای سال٩٧با کاهش ۱۰ درصدی بازدید کننده روبرو بوده است.
 
زیارتگاه «پیر سبزچک‌چک» در اردکان امروزه به یکی از محبوب‌ترین نیایشگاه‌ها و مقاصد گردشگری اقلیت‌های مذهبی در ایران و یزد تبدیل شده است که بازدید از این مکان معنوی می‌تواند علاوه بر آشنایی گردشگران با ادیان و آیین‌های مختلف، نزدیکی فرهنگ‌ها را نیز به همراه داشته باشد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..