کارشناس هواشناسی استان:

آسمان یزد ۱۳ فروردین ماه، آفتابی است

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: روز 13 فروردین و همزمان با روز طبیعت، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد نسبتا شدید همراه است.

به گزارش یزدی نیوزسید عباس میرحسینی افزود: از شنبه به تدریج با شمالی شدن جریانات، کاهش دما در استان آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد که گاهی اوقات وزش باد شدید بعضا توام با گرد و غبار در نقاط مختلف استان شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به شمالی شدن جریانات از امشب به مدت سه شب دمای کمینه مناطق کوهستانی به صفر و نزدیک به صفر می رسد و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد.
میرحسینی اضافه کرد: دمای پیشینه شهر یزد روز گذشته ۳۵ درجه سانتیگراد بود و امروز صبح دمای کمینه این شهر به ۲۰ درجه سانتیگراد رسید.
وی گفت: پیش بینی می شود در سه روز آینده دمای پیشینه شهر یزد به ۳۱ و ۲۶ درجه و کمینه سه شب آینده به ۱۳ ، ۱۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد برسد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گرمترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته را بافق با دمای ۳۸ و خنک ترین نقطه گاریز تفت با دمای هشت درجه اعلام کرد. 
میر حسینی سرعت وزش با جمعه شب در ابرکوه را ۷۲ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.
بارش سالانه باران در استان خشک و نیمه خشک یزد، ۶۵ میلیمتر است. 
میزان بارش ها در یزد در سال آبی جاری، ۲ میلیمتر بود و این استان به همراه سیستان و بلوچستان، کم بارش ترین نقاط کشور در این مدت بودند. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..