۱۲ نفر در حوادث رانندگی تعطیلات نوروزی یزد فوت کردند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی یزد گفت: 12 نفر در حوادث رانندگی 24 اسفند 96 تا 11 فروردین سالجاری در این استان، جان باختند که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد چند برابری داشته است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر احمد دهقان افزود: این تعداد در تصادفات درون شهری و در حوادث ترافیکی برون شهری (جاده ای) جان باخته اند.

وی علت عمده تصادفات را واژگونی بیان و اظهار کرد: علت بیشتر این تصادفات، مربوط به خطای انسانی است که با رعایت نکات و قوانین ایمنی در هنگام رانندگی، می تواند کاهش یابد.
وی اضافه کرد: همچنین بیشتر تصادفات در محدوه شهرستان ارکان ، محور نایین – یزد و چوپانان رخ داده است.
دکتر دهقان با بیان اینکه در مدت یاد شده ۹۵۰ نفر به بیمارستانهای استان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند اظهار کرد: در این مدت ۶ هزار ماموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی صورت گرفت.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی یزد یادآور شد: در مجموع حوادث ترافیکی در استان نسبت به ایام تعطیلات نوروزی پارسال ۳۰ درصد رشد داشته است.
وی گفت: به منظور خدمات رسانی به مسافران در تعطیلات نوروزی در چهار نقطه استان ایستگاه سلامت دایر شد و از مجموع ۵۲ پایگاه اورژانس در استان، ۳۲ پایگاه جاده ای، ۲۱ پایگاه شهری با بهره مندی از ۸۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد در آماده باش کامل بسر می برند. 
در هر چهار کیلومتر جاده اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..