مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد تأکید کرد:

ضرورت ساماندهی و برخورد قانونی با واحدهای تولیدی غیرمجاز طیور استان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در نشست مراقبت و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر ضرورت ساماندهی و برخورد قانونی و جدی با واحدهای تولیدی غیرمجاز طیور در استان یزد برای حفظ امنیت غذایی مردم تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز «محمدصادق طهماسبی» در نشست مراقبت و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان که با حضور رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: همه ما به اهمیت پدافند زیستی و حفظ امنیت غذایی مردم واقف هستیم.

وی ادامه داد: حفظ امنیت غذایی و سلامت مردم به‌عنوان سرمایه‌های اصلی کشور در اولویت فعالیت‌های اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و قرارگاه پدافند زیستی استان قرار دارد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان افزود: خوشبختانه در استان یزد با حمایت‌های استاندار محترم که فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی استان را بر عهده‌دارند، تأکید ویژه معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر توجه جدی به‌سلامت مردم و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی و مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شناسایی کانون‌های آلوده و انهدام طیور و مرغ‌های مبتلابه این بیماری اقدامات سریع و بسیار خوبی در سال گذشته انجام‌شده و این فعالیت‌ها در سال جدید نیز در حال انجام است.
طهماسبی خاطرنشان کرد: باید با الگوپذیری از کشورهای پیشرفته بتوانیم گام‌های تأثیرگذاری را در تغییر الگوی تولید، کنترل شیوع بیماری‌ها و روش‌های انهدام مرغ‌ها و طیور آلوده برداریم.
وی یادآور شد: البته در این حوزه شایسته است قبل از هر فعالیت دیگری به اقدامات پیشگیرانه توجه کنیم.
دبیر قرارگاه پدافند زیستی استان در پایان سخنان خود با اشاره به وجود قوانین صدور مجوز برای واحدهای تولید دام و طیور بر ضرورت ساماندهی و برخورد قانونی و جدی با واحدهای غیرمجاز طیور در استان به‌منظور حفظ امنیت غذایی مردم و جلوگیری از فعالیت‌های این واحدهای غیرمجاز تأکید کرد.
گفتنی است در این نشست «محمود سروش» رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قطعاً با هماهنگی، همدلی و روحیه ایثارگرانه ای که در بین مسئولان و مدیران استان یزد وجود دارد، خواهید توانست در بحرانی‌ترین شرایط بهترین بازده را در مقابله با تهدیدات زیستی و مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان داشته باشید.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..