مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد مطرح کرد:

اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی، پشتوانه مؤثر برای معتادان بهبودیافته

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در بازدید از مرکز نگهداری اجباری معتادان استان بر همکاری‌های بین بخشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: مؤثرترین پشتوانه اجتماعی برای معتادان بهبودیافته اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی است.

به گزارش یزدی نیوز«فخرالسادات خامسی» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به همراه کارشناسان این حوزه از مرکز نگهداری اجباری معتادان «نوید آزادی» بازدید و در نشست هم‌اندیشی با مسئولان این حوزه به شناسایی فرصت‌ها برای خدمات‌رسانی و اثرگذاری بیشتر در این زمینه پرداخت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بیان کرد: بعد از ایجاد شرایط پیرامون بازگشت سلامت جسمی و روانی برای معتادان، زمینه‌سازی دسترسی به شغل مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد.
خامسی افزود: علاوه بر ارائه خدمات مشاوره که در این مرکز فعال است، پذیرش‌شدگان نیازمند آموزش‌های مهارتی هستند تا بتوانند پس از ترک اعتیاد در جایگاه شغلی و کسب درآمد برای اداره خود و خانواده قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: برای اثربخشی هر چه بیشتر فعالیت‌ها در حوزه نگهداری اجباری معتادان باید از تجربه‌های موفق سایر استان‌ها و جذب مشارکت خیرین اجتماعی در راستای حمایت و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب خدمات‌رسانی بهره‌مند شد.
در این بازدید گزارشی از فعالیت و اهداف مرکز نگهداری اجباری معتادان استان یزد توسط مسئولان بخش‌های مختلف ارائه شد و برنامه‌ریزی برای جذب همکاری‌های بین دستگاهی درزمینه نگهداری و توانمندسازی معتادان در دستور کار قرار گرفت.
شایان‌ذکر است در مرکز «نوید آزادی» علاوه بر نگهداری اجباری معتادان که طبق دستور مراجع قانونی صورت می‌پذیرد، موضوع آموزش و مشاوره مددجویان نیز تحت پوشش قرار دارد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..