برگزاری جشن نوروزگاه ابرکوه همراه با طبخ غذاهای سنتی و نواهای محلی

آیین جشن نوروزگاه با حضور معاونین اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در قالب بازی موسیقی و طبخ غذاهایی محلی و همچنین نقالی خوانی در ابرکوه برگزار شد

به گزارش یزدی نیوز اجرای بازی‌های بومی و محلی همراه با نوای موسیقی محلی، نمایش برخی مشاغل حوزه کشاورزی به‌ صورت سنتی، طبخ غذا و نان محلی، نقالی خوانی و اجرای موسیقی زنده از جمله برنامه‌های جشن نوروزگاه بود.

 
همزمان با «روز ابرکوه» و برگزاری جشن نوروزگاه در این شهرستان، «ساشا ریاحی مقدم» و «میثم کوچک زاده» معاونین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن حضور در این مراسم، از اماکن اقامتی، پذیرایی، تفریحی و تاریخی ابرکوه بازدید کردند.
 
بازدید از مجموعه آقازاده، خانه مستوفی، کومه بی‌بی سید، بومگردی سرو کهن، مقبره عزیزالدین نسفی، یخچال خشتی و کمپ عشایر و محل برگزاری جشنواره غذاهای محلی روستای اسفندآباد، بخشی از سفر یک ‌روزه مسئولین استانی به ابرکوه را تشکیل داد.
 
گفتنی است، در این مراسم و بازدیدها مسئولان شهرستانی ازجمله مجاهد کرباسی» رییس میراث فرهنگی، «سید علیرضا رسولی» شهردار، «غلامرضا حیدری» معاون فرماندار، «علی‌اکبر اسحاقی» و «محمدجواد آقایی» بخشداران بخش بهمن و مرکزی و سایر مسئولان حضور داشتند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..