سرپرست اداره کل راهداری :

آمار مجروحان حوادث رانندگی در استان یزد ۳۸درصد کاهش یافت

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: در مرحله نخست سفرهای نوروزی سال 1397، 40 نفر در اثر حوادث رانندگی در جاده استان مجروح شدند که این عدد در همسنجی با مدت مشابه پارسال 38 درصد کاهش دارد.

به گزارش یزدی نیوزسعید برازنده مقدم ، تصریح کرد: با وجود افزایش ۱۵ درصد ترددها نسبت به سال گذشته ، ۴۴ فقره تصادف در استان رخ داد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه امسال پنج نفر در مرحله نخست سفرهای نوروزی جان خود را از دست دادند ، خاطرنشان کرد: این عدد در کل ایام نوروز سال گذشته استان ۶ نفر بود.
سرپرست اداره کل راهداری یزد ادامه داد: با وجود اینکه طول راه‌های استان زیاد است، میزان تلفات جاده ای نسبت به سایر استان ها بسیار کم است.
وی، علت اصلی حوادث رانندگی در جاده های استان را خواب آلودگی و سرعت زیاد دانست و یادآور شد: رانندگان دقت لازم را داشته باشند و ضمن هوشیاری در رانندگی طول سفر را کوتاه و با سرعت مناسب و مطمئن حرکت کنند و به ازای هر سه تا چهار ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.
برازنده مقدم تاکید کرد که برنامه‌های ویژه ای برای این ایام تدارک دیده شد، افزود: در این راستا ۲۶ پایگاه ثابت و همین تعداد پایگاه سیار با ۲۲۴ دستگاه خودرو و ۳۱۷ راهدار در جاده ‌های استان مستقر شدند و آماده خدمت رسانی به مسافران تا پایان تعطیلات نوروزی هستند.
وی، ورودی وسایل نقلیه از ۲۳ اسفند ۹۶ تا چهارم فروردین سال جاری در دور نخست سفر های نوروزی را ۳۴۱ هزار و ۵۵۲ دستگاه خودرو اعلام کرد و یادآور شد: در همین مدت، ۳۲۵ هزار و ۷۳۵دستگاه خودرو نیز از استان خارج شدند.
این مسئول در باره میزان سفرها با وسایل حمل و نقل عمومی در استان یزد گفت: در دور اول سفرهای نوروزی، ۲ هزار و ۸۱۹ سفر انجام شد که ۴۷ هزار و ۷۹۱ مسافر نیز در این سفرها جابه جا شدند.
وی تصریح کرد: امسال تعداد سفرها ۲درصد و تعداد مسافر جابه جا شده ۱۱ درصد کاهش داشت و علت کاهش افزایش سفر با خودروهای شخصی است که توصیه می شود به دلیل ایمنی بیشتر، مردم سفر با وسایل حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهند.
استان یزد ، ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه،۶۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۶۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۲۷۴ کیلومتر راه آسفالته روستایی دارد و این استان در طول بزرگراه رتبه هشتم ، طول راه های شریانی رتبه ۱۰ ، طول راه های اصلی رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی رتبه ۱۵ و طول راه های روستایی رتبه ۲۲ کشوری را دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..