مدیر منطقه تاریخی شهرداری یزد خبر داد؛

بکارگیری ۱۲۰ نفر برای نظافت و پاکسازی بافت جهانی شهر یزد

مدیر منطقه تاریخی شهرداری یزد با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ نیروی شهرداری برای پاکسازی منطقه بافت تاریخی، گفت: یک تیم ۱۵ نفره نیز به عنوان ناظر بر فعالیت‎‎ های صورت گرفته در این خصوص اقدام می کنند.

به گزارش یزدی نیوز«سید محمود کشفی‎‎پور»  با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ مامور نظافت شهرداری در منطقه بافت تاریخی یزد، اظهار کرد: با توجه به جهانی شدن یزد، تیم منسجمی از نیروهای شهرداری به صورت روزمره در بافت تاریخی وظیفه پاکسازی و نظافت آن را برعهده دارند.

 
وی ادامه داد: قبل از فرا رسیدن سال جدید نیز به صورت حضوری آموزش‌‌هایی در راستای حفظ نظافت و منظر بافت تاریخی به ساکنان این منطقه ارائه شد.
 
این مسئول در مورد فعالیت های عمرانی صورت گرفته در بافت تاریخی هم بیان کرد: شاهد تکمیل و اتمام بیش از ۳۰ طرح عمرانی در منطقه تاریخی بودیم که البته طرح های عمرانی پراکنده دیگری نیز در این منطقه تکمیل شده است.
 
وی افزود: بازسازی و نورپردازی آب انبارها، کلیه معابر فرهنگی، بازنگری منظر شهری و نورپردازی از جمله فعالیت های صورت گرفته در لین منطقه به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز بود.
 
این مسئول در مورد دیگر فعالیتهای انجام شده در بافت هم تصریح کرد: تامین سلامت و امنیت تردد شهری، ساماندهی اراضی و مخروبه های رهاشده به صورت دیوارکشی و نماسازی از دیگر فعالیت های عمرانی صورت گرفته بوده البته مناسب سازی ساختمان ها و اماکن بافت تاریخی و مناسب سازی  آنها نیز تکمیل شد.
 
وی از تکمیل ۹۰ درصدی  رنگ آمیزی خیابان های بافت و حاشیه آن خبر داد و بیان کرد: تمامی این مناطق از نظر رنگ آمیزی با بافت یک دست شده اند.
 
کشفی پور در رابطه با سرویس های بهداشتی بافت تاریخی نیز بیان کرد: ۱۷ سرویس بهداشتی در منطقه بافت تاریخی آماده بهره ‌برداری شدند و علاوه بر آن جهت رفاه گردشگران، پارکینگ های مجهز به نگهبان و نور کافی در پهنه دوم بافت و درون این منطقه نیز ایجاد شده است.
 
وی در مورد حذف آسفالت در منطقه بافت تاریخی، تصریح کرد: کف سازی معابر با استفاده از مصالح سنتی و سنگ فرش به منظور یک دست سازی بافت و استفاده از آجر قلاقی و کاهگل در نماسازی نیز در دستورکار است.
 
مدیر منطقه تاریخی شهرداری یزد از حذف تابلوهای آهنی در بافت نیز خبر داد و افزود: حذف تابلوهای آهنی و استفاده از کتیبه های سنگی در بافت و مناطق حاشیه ای از اواخر سال گذشته تاکنون در حال انجام است و یکدست سازی فضای بافت با این اقدامات پیش بینی می شود.
 
کشفی پور در پایان نیز با اشاره به فعالیت تیم ۱۵ نفره نظارت بر بافت تاریخی، گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین امسال، این تیم نظارتی در حال فعالیت در بافت تاریخی و نظارت تمامی موارد مذکور به صورت روزانه هستند، هر چند که فعالیت پیوسته محافظت و نظارت بافت مختص این ایام نیست اما تمام تخلفات مربوط به بافت پیگیری و رسیدگی می شود.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..