معاون میراث فرهنگی :

افزون بر ۲ میلیون نفر از آثار تاریخی استان یزد دیدن کردند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی 2 میلیون و 300 هزار نفر از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان بازدید کردند.

به گزارش یزدی نیوزمیثم کوچک زاده در ابرکوه افزود: بیشترین بازدید کنندگان با ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به باغ دولت آباد یزد است. 

وی دیگر آثار مورد بازدید را مسجد جامع، زندان اسکندر و آتشکده زرتشتیان یزد، نارین قلعه میبد، سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه، زیارتگاه چک چک زرتشتیان اردکان، موزه ها و بناهای تاریخی تفت، بافق، خاتم،مهریز ، اشکذر و … ذکر کرد. 
وی بیان کرد: از ۲۷ اسفند ۹۶ تا چهارم فروردین ماه ۳۲۰ هزار و ۳۸۵ نفر مسافر در استان پذیرش و اسکان داده شدند.
کوچک زاده اظهارکرد: از این تعداد، ۴۵ هزار و ۴۸۸ نفر دیروز(یکشنبه) در مراکز اقامتی از جمله هتل ها، مدارس خانه های مسافر و اقامتگاههای سنتی استان و بقیه در هفت روز گذشته پذیرش شدند.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، یکهزار و ۷۲۰ اثر ثبت ملی دارد و ظرفیت اسکان روزانه آن ۹۵ هزار و ۸۴۳ نفر است. 
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی و فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. 
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است که در مجاورت استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد. 
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی پارسال از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند. 
یزد به شهر بادگیرها، دوچرخه ، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..