سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری:

تردد جادّه ای در استان بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد از افزایش 14 درصدی تردد جادّه ای در استان نسبت به مدت مشابه در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» گفت: تردد جادّه ای در استان یزد بر اساس دستگاه های ترددشمار تا روز سوم فروردین ماه و در مقایسه با مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش داشته و بیشترین ترددها مربوط به جادّه های نائین اردکان، انار یزد و سورمق به ابرکوه بوده است.

وی ادامه داد: در ابتدای ورودی شهر یزد و دیگر شهرستان های استان نمایندگان دستگاه های خدمات رسان، هلال احمر و راهنمایان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مستقر شده اند و مسافران نوروزی و گردشگران را راهنمایی می کنند.
صادقیان افزود: ۷۰ هتل، هتل آپارتمان و مهمان پذیر، ۵۶ اقامتگاه سنّتی و بوم گردی و ۴۱۲ مدرسه شامل سه هزار و ۸۲۳ کلاس درس برای اقامت مهمانان و مسافران نوروزی تدارک دیده شده است و افزون بر آن مسافران از پارک ها و فضاهای سبز شهری نیز استفاده می کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: تا روز سوم فروردین بیش از ۲۱۵ هزار نفر وارد یزد شده اند و بر اساس گزارش های ارائه شده تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار نفر از مکان های تاریخی و گردشگری بازدید کرده اند.
وی با اشاره به ثبت یزد به عنوان «شهر میراث جهانی» در سازمان یونسکو گفت: پیش بینی های انجام شده حکایت از این دارد که در ایام نوروز و تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از یزد و مکان های تاریخی آن بازدید کنند و ستاد خدمات سفر استان نیز آمادگی اسکان و اقامت روزانه بیش از ۹۵ هزار نفر را دارد.
صادقیان با بیان اینکه متاسفانه از روز ۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین ماه، پنج نفر از هموطنان عزیز جان خود را در جادّه های استان از دست داده اند از مسافران نوروزی و گردشگرانی که به استان یزد سفر می کنند خواست با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی سفر لذت بخش و ایمنی را برای خود و خانواده شان رقم زنند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..