کویرنوردی در ریگ‏‏زارهای زیبای صادق آباد بافق

کویر علاوه بر مناظر دیدنی و زیبای طبیعی، در میان منابع متنوع جهانگردی یکی از جاذبه‏‏‌های گردشگر پسند محسوب می‏‏‌شود و ریگزارهای صادق آباد شهرستان بافق یکی از پرجاذبه ترین کویرهای استان برای سپری کردن ایام نوروزی برای گردشگران و میهمانان نوروزی است.

به گزارش یزدی نیوز این منطقه گردشگری که در نزدیکی شهر بافق واقع شده است، از قسمت شمال به روستای حسن آباد و از جنوب به روستای صادق آباد منتهی می ‎‎ شود و مردم محلی به آن کویر «صادق آباد» می‏‏گویند.

 
کویر صادق آباد دارای تپه ‎‎ هایی از شن های روان بدون جهت و برخوردار از پوشش گیاهی بسیار ضعیفی است چرا که دقیقاً در جنوب نمکزارهای شهرستان بافق قرار دارد.
 
این جاذبه گردشگری که تا چند سال گذشته شناخته شده نبود، با تلاش‏‏های صورت گرفته از جانب مسئولان و مردم شهرستان بافق امروزه به یکی از مکان‎‎های کردشگری زیبای این شهرستان تبدیل شده است.
 
راه آسفالته و هموار دسترسی به این منطقه که در سمت شمال شهرستان بافق واقع شده، یکی از ویژگی‎‎های این منطقه گردشگری است.
 
کویر صادق آباد هم ‎ اکنون دارای یک کمپینگ تفریحی است که در آن فعالیت‏هایی مانند ریگ‏نوردی، شترسواری، موتورسواری، کویرنوردی، پرواز با چتر پاراسل، والیبال ساحلی، حمام آفتاب و زمین بدمینتون است و مکان مناسبی برای سپری کردن یک روز نوروزی برای تمام خانواده‏‏ها به شمار می‏رود.
 
البته شهرستان بافق دارای جاذبه‎‎های گردشگر فراوان دیگری نیز هست که میهمانان نوروزی می‎‎توانند در یک روز تعطیل از آنها نیز بهره‎‎مند شوند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..