فرماندار اردکان :

خرید کالای ایرانی گامی ارزشمند برای تحقق اقتصاد ملی است

فرماندار اردکان گفت: خرید و مصرف کالای ایرانی امید بخش‌ترین راهکار برای بهبود وضع موجود ، تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تحقق اقتصاد ملی خواهد بود.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۱۳۹۷را با شعار « حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند، افزود: اگر دقت داشته باشیم معظم له سال ها را بیشتر با درک شرایط موجود و رفع نابسامانی ها نامگذاری می کنند، این امر نشان از توجه و اهمیت ویژه ای که در این خصوص دارد، حکایت می کند.

وی اضافه کرد: حمایت از تولید، خرید و مصرف کالای ایرانی بدون اغراق با توجه شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد، بهترین نامی است که برای امسال گذاشته شد،طبیعتا مقدماتی هم دارد. 
فرماندار اردکان با بیان اینکه باید همه مردم و مسئولان در تحقق این شعار سهیم باشند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، تحقق این شعار صرفا کار دولت نیست بلکه عزم ملی را می طلبد در حقیقت بخشی از کشور و جامعه ، لوازم اصلی این شعار کلیدی هستند.
مقیمی یادآور شد: با توجه به اینکه برغم تلاش های دولت تدبیر و امید که نرخ بیکاری را به ۱۲ درصد کاهش داد و تورم ۴۰ درصد را به عددی تک رقمی نزدیک کرد به دلیل افزایش جمعیت در دهه ۶۰ تا ۷۰ و با توجه به تعداد بیکاران، ایران نیازمند کار فراوان است و این امر حکایت از آن دارد که ایرانی ها باید کالای ایرانی را خریداری و مصرف کنند.
فرماندار اردکان یادآور شد: متولدین این گروه سنی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و … باید مشغول کار شوند که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد تا این شعار محقق شود.
وی افزود: به نظرم مهمترین دلیل و شرط اصلی برای تحقق شعار انتخابی سال توسط مردم به معنای واقعی کلمه ، امید و اعتماد به کالای ایرانی است در صورتی که کالای با کیفیت در کشور تولید شود، قابل رقابت با کالای خارجی باشد، اقشار مختلف جامعه باور می کنند که باید کالای ایرانی خریداری و مصرف کنند .
این مقام مسئول یادآور شد: متاسفانه برخی کالاهای ایرانی بعضا با نشان خارجی به فروش می رسد، این ناشی از عدم خودباوری در مصرف کننده ایرانی است که باید اصلاح شود.
مقیمی تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی زمانی محقق می شود که تسهیلات درست به آنها پرداخت شود تا بتوانند کالای با کیفیت و ارزان تولید و با کالای مشابه خارجی رقابت کنند .
فرماندار اردکان ادامه داد: در گذشته تولیدکنندگان ایرانی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده می کردند، ولی کیفیت کالاها را ارتقا ندادند این می تواند در جاهای مختلف مصداق داشته باشد از جمله صنعت خودروسازی، متاسفانه به رغم شعارهایی که داده می شود خیلی پیشرفت نکرد.
وی ادامه داد: وقتی این مساله را مقایسه کنیم با تولیدات مشابه خارجی، واقعا بعضی کشور ها، زمانی که ما خودرو تولید می کردیم ، هنوز خودرو نداشتند الان خیلی پیشرفت کرده اند و این نشان می دهد که شاید حمایت بی قید و شرط از صنعت خودرو و عدم نظارت صحیح بر تولید کنندگان بوده است.
مقیمی تاکید کرد: بنابراین دولت در کنار حمایت از تولید کالای ایرانی باید چند نکته را مورد توجه قرار دهد ،وقتی تسهیلات مناسب و ارزان قیمت دریافت می کنند، باید نظارت کافی بر فرایند تولید داشته باشیم تا کالای با کیفیت بالا تولید و به دست مردم برسد، باید اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی بیشتر جذب شود .
وی اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از خریدار ایرانی ترجیح می دهند کالای خارجی با کیفیت ، گاها با قیمت گرانتر خریداری کند، چون بر این باور است، با یک بار هزینه، برای مدت طولانی استفاده خواهد کرد.
فرماندار اردکان یادآور شد: اقتصاد ایران زمانی پویا می شود که نظارت قوی و کافی صورت بگیرد، تولید کنندگان به خود باوری برسند و مردم هم به این باور برسند که کالای ایرانی با فناوری بالا به تولید می شود و به توانمندی های داخلی تکیه کند.
وی افزود: باید برای حمایت از تولیدکنندگان حداقل گام های کوچک را برداریم ، برای مثال فرمانداری برای حمایت از صنایع دستی داخلی ، مقدار قابل توجهی کالای تولیدات شهرستان را خریداری کرد، این امر باعث می شود، بازار صنایع دستی رونق گیرد .
مقیمی ادامه داد: با این اقدام ، علاوه بر اینکه سودی به تولید کنندگان می رسد،آنها با مهارت بیشتر تولید اقدام کنند، وقتی تولیدات صنایع دستی با کیفیت تر شد طبیعتا قابلیت صادراتی هم پیدا می کند و می تواند بازار خوبی پیدا کند.
وی تصریح کرد: نباید ما کیفیت را فدای صرفا حمایت از تولید کنیم، لازم است برنامه ریزی شود و با برقراری ارتباط خوب با کشورهای خارجی و با هماهنگی با سیاست های داخلی و خارجی و حفظ منافع ملی بازاریابی جهانی انجام بدهیم تا بتوانیم کالاها را صادر و به تولید انبوه برسیم ، دنیا کیفیت کالا را نگاه می کند .
فرماندار اردکان گفت: خیلی از کشورهای به خاطر غفلت و بی توجهی تولیدکنندگان بازار فروش ایران را در کشورهای خارجی اختیار گرفته اند مانند بازار پسته و فرش که باید دقت لازم می شد .
مقیمی ادامه داد: خیلی سال ها پیش در شهرستان اردکان این امر محقق و تولیدات این شهرستان بومی سازی شد ، نظیر تولید حلوا ارده که در دنیا مقام اول را دارد ،بسیار هم با کیفیت است و توانست اعتماد مشتری را در عرصه جهانی جلب و به برند ملی تبدیل شود. 
وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است، سایر محصولات صنعتی و معدنی شهرستان مانند شیشه، کاشی، سرامیک که بازار جهانی را تسخیر کرد، انتظار می رود برای همه محصولات نیز چنین اتفاقی رخ دهد .
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..