۶۰ دقیقه با زمین در شهر میراث جهانی یزد؛

مراسم ساعت ـ زمین در میدان امیرچقماق یزد اجرا می‌شود

شهردار یزد گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و استفاده انرژی‌های طبیعی، رویداد جهانی زیست محیطی ساعت ـ زمین در شهر جهانی یزد اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمهدی جمالی نژاد  اظهار داشت: شهر میراث جهانی یزد با سابقه ای طولانی و اصیل در حفاظت از محیط زیست و استفاده از انرژی های طبیعی در زندگی، اینک همگام با رویداد جهانی زیست محیطی ساعت ـ زمین و همراه با سایر کشورهای دنیا در مجموعه تاریخی امیرچقماق تعهد زیست محیطی خود را تجدید می کند.

 
وی افزود: مردم یزد با سابقه ای طولانی در حفظ محیط زیست و استفاده از مصالح تجدید پذیر در ساخت خانه های قدیمی، استفاده از بادگیرها و نورگیرها در فرآیندهای سرمایشی و گرمایشی منازل و بهره‌وری از الگوی مصرف آب در استفاده از قنات‌ها همچنین بهره‌گیری از وسایل نقلیه سالم از دیرباز که یزد را شهره به شهر دوچرخه ها کرده، بهترین حفاظت را از محیط زیست داشته است.
 
جمالی نژاد ادامه داد: همگام با نوروز باستانی و همزمان با اکثر شهرهای جهان و در راستای اعطای  جایزه جهانی انرژی ٢٠١٧ توسط بنیاد جهانی انرژی به شهر جهانی یزد و تعهد شهروندان و مدیران شهری در کنار گردشگران برای حفظ معماری سازگار با اقلیم، اینک با هدف آگاهی بخشی عمومی در راستای کاهش مصرف انرژی، شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ در مجموعه تاریخی امیرچخماق یزد، مراسم ساعت ـ زمین برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: این رویداد از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در میدان امیرچقماق به عنوان حرکتی نمادین اجرا خواهد شد.
 
شهردار یزد خاطرنشان کرد: شهروندان نیز با خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری خود در این ساعات، تعهد خود به زمین را نشان خواهند داد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..