سه خبر از شهرستان های ابرکوه و یزد

برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی جام باشگاه های جهان در یزد فرصتی برای معرفی استان است، ورود اجناس خارجی به تولید ملی ضربه می زند و ایام عید محرومان را فراموش نکنیم، از جمله خبرهای روز جمعه استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت گلساپوش یزد گفت: برگزاری دومین دوره مسابقات فوتبال ساحلی جام باشگاه های اروپا – آسیا (EURASIA CUP 2018 YAZD ) از ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۷به مدت سه روز در یزد فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استان است.

محمد عشقان ملک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استفاده هرچه بهتر از میزبانی مسابقات و معرفی بیشتر فرهنگ و تاریخ و ظرفیت های فوتبال ساحلی یزد به جهانیان باید مردم و مسوولان در کنار باشگاه گلساپوش همکاری کنند.
وی ادامه داد: برای برگزاری خوب مسابقات تاکنون بر اساس تقویم اجرایی با همکاری برخی دستگاه های اجرایی و ورزشی کارهایی انجام شد ولی بخاطر اهمیت موضوع کافی نیست و باید تمام دستگاه ها نسبت به آن احساس تکلیف کنند.
این مسوول تصریح کرد: پیگیری های لازم توسط باشگاه گلساپوش در بخش های اجرایی ، عمرانی و فرهنگی مسابقات انجام و جلسه های متعددی برگزار شد امیدواریم رقابت ها بنحو مناسب و در خور استان انجام شود.
عشقان ملک تاکید کرد: تمرینات تیم زیر نظر کادر فنی به صورت منظم و مستمر همراه با بازی های تدارکاتی انجام شد و تا شروع مسابقات برای آمادگی هرچه بیشتر پیگیری و اقدام می شود.
سازمان جهانی فوتبال ساحلی ، زمان دیدار چهار تیم شرکت کننده در دومین دوره مسابقات جام باشگاه های اروپا – آسیا (EURASIA CUP 2018 YAZD) را در این شهر اعلام کرد.
در روز اول مسابقات( ۲۶ فروردین ۱۳۹۷) از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه دیدار افتتاحیه این رقابت ها میان تیم های لکوموتیو روسیه و کاتانیا ایتالیا برگزار می شود.
همچنین تیم های مقاومت گلساپوش یزد از ایران و لوانته اسپانیا از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه همین روز به مصاف هم می روند .
در بیست و هفتم فروردین دیدار تیم های لکوموتیو روسیه و لوانته اسپانیا در ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه و سپس نیز تیم های مقاومت گلساپوش ایران و کاتانیا ایتالیا در ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه بازی خود را برگزار می کنند.
در بیست و هشتم فروردین و آخرین روز برگزاری این رقابت ها از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه تیم های کاتانیا ایتالیا و لوانته اسپانیا و سپس تیم های مقاومت گلساپوش یزد و لکوموتیو روسیه از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه به مصاف هم می روند.
دومین دوره مسابقات بین المللی فوتبال ساحلی جام باشگاه های اروپا – آسیا (EURASIA) از ۲۶ الی ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ در ورزشگاه سلمان محمود آباد یزد برگزار می شود.
در این مسابقات تیم های لکوموتیو مسکو روسیه (قهرمان جام باشگاه های جهان) ، لوانته اسپانیا ، کاتانیا ایتالیا و مقاومت گلساپوش یزد از ایران (قهرمان سال گذشته باشگاه های اروپا-آسیا) حاضر خواهند شد.
نخستین دوره این رقابت ها فروردین ماه ۱۳۹۶ با حضور لکوموتیو روسیه ، اسپورتینگ پرتغال و لوانته اسپانیا با قهرمانی مقتدرانه مقاومت گلساپوش یزد همراه بود.
هم اکنون تیم های مقاومت گلساپوش یزد ، ایفاسرام و کویر اردکان سه نماینده استان یزد در لیگ برتر ساحلی باشگاه های کشور حضور دارند .
استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
 
**
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ورود اجناس نامرغوب و ارزان قیمت خارجی به کشور به صورت گسترده به تولید ملی ضربه می زند، برای جلوگیری از آن نیاز به اقدام اساسی، همکاری مردم و نهادهای ذی ربط است. 
آیت‌‌الله محمدرضا ناصری یزدی پنجشنبه شب در دیدار جمعی از مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، افزود: مسوولان باید از ورود اجناس خارجی که مشابه آن در کشور تولید می شود و توسط افراد سودجو وارد می شود با نظارت و برنامه ریزی دقیق جلوگیری کنند. 
وی ادامه داد: عامل اصلی در ورود کالاهای خارجی به کشور سود محوری است که توسط برخی افراد در فعالیت ‌های اقتصادی انجام می شود و به هیچ وجه به نفع کشور ، اقتصاد ، تولید و اشتغال نیست. 
امام جمعه یزد تصریح کرد: برخی از این افراد فقط به دنبال کسب سود بالا از ورود اجناس بی کیفیت خارجی به کشور هستند که این کار آنها در سال های گذشته به تولید داخلی و اشتغال ضربه های سنگینی وارد کرده است. 
ناصری یزدی تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و اجناسی که امکان تولید مشابه آن در کشور وجود دارد باید روز به روز بر کیفیت تولید کالاهای داخلی و فرهنگ سازی برای خرید آن افزوده شود. 
مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند. 
 
**
امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه نوروز به عنوان عید ملی و باستانی، فرصتی برای خودسازی و خودیابی است، از مردم خواست محرومان و نیازمندان را در این ایام فراموش نکنند. 
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: اینک ما هفت سین سخاوت ، سعی و تلاش ، سیمای وحدت ، سربلندی و عزت ، سزاواری برای رهبر، سرور و سر زندگی برای انقلاب و سجده شکر برای الطاف الهی را در طبق اخلاص نهاده ایم. 
وی ادامه داد: خانه تکانی ، نظافت پردازی ، احیای سنت صله ارحام و تکریم از بزرگان فامیل از ویژگی های مردم در سال نوست . 
وی اظهارامید واری کرد: تعطیلات نوروزی را همگان به عنوان یک فرصت برای خودیابی و خداخواهی و زیارت اولیای الهی و دعا و نیایش سپری کنند. 
امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه مسافرت نوروزی یکی از برنامه های عمومی مردم است خاطر نشان کرد: شهرستان ابرکوه با ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی، منزلگاه حضرت امام رضا(ع) و همچنین خاطره سفر تاریخی مقام معظم رهبری درسال ۸۶ به ابرکوه است برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مهیاست . 
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..