سرپرست اداره کل راهداری:

تردد خودروها در استان یزد ۱۲درصد افزایش یافت

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای یزد گفت: تردد خودروها در جاده های این استان تا دوم فروردین ماه 97 و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، 12 درصد افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزسعید برازنده مقدم روز جمعه اظهار کرد: هم اکنون ۷۶ سیستم تردد شمار جاده ای در استان نصب است که از ۲۳ اسفند ۹۶ تا ( پنجشنبه)، ۲ میلیون و ۴۸۰ مورد تردد ثبت شد.

وی افزود: ۱۸ دستگاه دوربین نظارتی و ۳۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی در استان نصب و موارد تخلف را آنلاین ثبت می کند.
سرپرست اداره کل راهداری استان تاکید کرد: در هر محل ۲ دستگاه دوربین نصب است که هم ثبت لحظه ای سرعت خودرو و هم میانگین سرعت خودرو را در حد فاصله ۲محل نصب دوربین ثبت می کند.
این مسئول ، سرعت بالای خودرو و خواب آ‌لودگی را دلیل بیشتر واژگونی خودروها در استان یزد دانست و یادآور شد : به همین دلیل با ایجاد ایستگاه‌ هایی در مسیر راه تلاش شد، آمار واژگونی‌ ناشی از این ۲ عامل تا حدودی کاهش یابد.
استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۲۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۱۲۶۷ کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی است.
راهداری و حمل و نقل استان در ۲ بخش جابه جایی مسافر و حمل بار و نگهداری ، حفظ و ایمنی جاده فعالیت دارد که تنها در بخش راه ها چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..