تعداد مسافران اسکان یافته در استان یزد به ۱۷۲هزار نفر رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه در دوم فروردین ماه 1397، 55 هزار و 648 نفر در این استان اسکان داده شدند، گفت : با شروع تعطیلات نوروزی در مجموع به اسکان 172هزار مسافر و گردشگر اقدام شد.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش یزدی  افزود: از ۲۷ اسفند ۹۶ تا اول فروردین ۹۷، ۱۱۶ هزار و ۴۵۵ نفر پذیرش و اسکان یافتند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان یزد، اظهار کرد که از این تعداد، ۵۰ هزار و ۴۰۵ نفر روز چهار شنبه در مدارس، هتل ها، خانه های مسافر و کمپ های اقامتی استان و بقیه در روزهای قبل از آن پذیرش شدند. 
مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه اقامتگاه های استان ظرفیت پذیرش روزانه ۹۵ هزار و ۸۴۰ مسافر را دارد، ادامه داد: روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ به ترتیب ۱۱ هزار و ۵۰۵، ۲۵هزار و ۷۷۳ و ۲۸ هزار و ۷۷۲ نفر اسکان داده شدند.
همچنین سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: تردد خودروها در جاده های استان تا دوم فروردین ماه ۹۷ و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، ۱۲ درصد افزایش دارد. 
سعید برازنده مقدم اظهار کرد: هم اکنون ۷۶ سیستم تردد شمار جاده ای در استان نصب است که از ۲۳ اسفند ۹۶ تا دیروز( پنجشنبه)، ۲ میلیون و ۴۸۰ مورد تردد ثبت شد. 
وی افزود: ۱۸ دستگاه دوربین نظارتی و ۳۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی در استان نصب و موارد تخلف را آنلاین ثبت می کند و در هر محل ۲ دستگاه دوربین نصب است که هم ثبت لحظه ای سرعت خودرو و هم میانگین سرعت را ثبت می کند.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای یکهزار و ۷۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی است. 
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر شامل بافت تاریخی و باغ دولت آباد یزد و باغ پهلوان پور مهریز و نیز قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. 
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد. 
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند. 
استان یزد با داشتن ۴۰ رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد. 
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود. 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..