تاکید استاندار یزد بر مسئله فرهنگسازی برای حمایت از کالای ایرانی

استاندار یزد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیمای مرکز یزد بر مسئله فرهنگسازی برای حمایت از کالاهای ایرانی به عنوان شعار امسال تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز"محمود زمانی قمی" با بیان این که چند سالی است رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) بر روی اصلی ترین مسئله کشور انگشت گذاشته و ارائه طریق فرموده اند گفت: رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، مبارزه با بیکاری و اشتغالزایی از جمله مواردی است که در شعار سال های اخیر مورد توجه و تاکید ایشان قرار گرفته است.

استاندار یزد با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اظهار داشت: خوشبختانه کیفیت کالاهای تولیدی در استان یزد نسبت به میانگین کشور به دلیل سختکوشی، همت و دقت مردم استان بالاتر است که این مسئله باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
وی تولید و خرید کالاهای ایرانی را نیازمند فرهنگسازی و حمایت بیشتر ارزیابی کرد و گفت: خرید کالای ایرانی به منزله کمک به اشتغالزایی و به کارگیری بیشتر فرزندان عزیز ایران اسلامی است. زمانی قومی تاکید کرد: شعار امسال مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، وظیفه همگان به ویژه رسانه ها و مطبوعات و همه آنانی که با عرصه فرهنگ ارتباط تنگاتنگ دارد را سنگین تر می کند.
وی با اشاره به ضرورت حمایت از خرید کالاهای ایرانی به ویژه در نهادهای دولتی تاکید کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد از کالاهای خارجی که مشابه و نمونه داخلی آن وجود دارد خرید کند و این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: همه علاقه مندان به اسلام، انقلاب و استقلال ایران باید حمایت از خرید کالاهای ایرانی را برای خود واجب فرض کنند تا زمینه برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر برای فرزندان این مرز و بوم فراهم آید.
وی مسیر منطقی و درست کشور را ، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و از برنامه ریزی برای تکمیل برخی طرح های نیمه تمام و بالای ۶۰ درصد در سال آینده خبر داد.
استاندار یزد همچنین با اشاره به تصویب حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای استان یزد در وزارت اقتصاد و دارایی ادامه داد: در همین رابطه پروژه‌های مهم مرکز توریسم درمانی و انرژی خورشیدی برای استان پیش‌بینی‌شده است.
وی در پایان با تبریک مجدد فرا رسیدن نوروز باستانی ابراز امیدواری کرد با همت مردم عزیز، بخش خصوصی، همه کارگران و فعالان اقتصادی، شاهد شتاب گرفتن جذب سرمایه گذاری در استان یزد باشیم.
یادآور می شود سال ۱۳۹۷ از سوی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده است.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..