ورود کامیون به شهر یزد تا پایان تعطیلات نوروزی ممنوع است

سرپرست راهنمایی و رانندگی (راهور) یزد گفت: ورود کامیون به مرکز این استان تا پایان 13 فروردین سال 1397 ممنوع است و ماموران با متخلفان طبق مقررات برخورد خواهند کرد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ محمد پورشمس افزود: هدف از ورود کامیون به شهر، جلوگیری از حوادث رانندگی و نظارت بر رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین موتوری است .

وی ادامه داد: طرح کنترل نامحسوس با به کارگیری ۶ دستگاه وسیله نقلیه با همکاری برخی ادارهها در شهر انجام می شود و خط قرمز پلیس رفتارهای هنجارشکنانه است که با جدیت با آنها برخورد می شود.
این مسوول تصریح کرد: با توجه به ورود مسافران و میهمانان از اقصی نقاط کشور به یزد در حال حاضر هسته مرکزی و بافت قدیم شهر نسبت به سایر مناطق دارای بار ترافیکی بیشتری است، رانندگان باید مقررات را رعایت کنند.
پور شمس اظهار کرد: شهروندان یزدی برای جلوگیری از حجم رفت و آمد در هسته مرکزی شهر از سفر غیرضروری پرهیز کنند تا مسافران بتوانند از پارکینگ و فضاهای موجود بهتر استفاده کنند.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.
از جمعیت یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفری استان یزد ۶۰ درصد در مرکز استان زندگی می کنند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..