فعالیت ۵۳ پایگاه اورژانس پیش‎‎بیمارستانی در طرح امداد نوروزی یزد

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی با اشاره به استقرار 53 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در نوروز امسال، اعلام کرد: علاوه بر افزایش چهار پایگاه اورژانس در استان، نوگان اورژانس استان به دستگاه‎‎های الکترو شوک نیز تجهیز شدند.

به گزارش یزدی نیوز«احمد دهقان» با اشاره به آغاز طرح امداد نوروزی اورژانس از ۲۵ اسفند ۹۶ و تدوام آن تا ۱۵ فروردین‌ سالجاری، اظهار کرد: افزایش چهار پایگاه اورژانس در ترک آباد، همت آباد، منطقه ذولفقاری یزد و کد دوم شهری تفت از اقدامات مهم طرح امدادی نوروز امسال بوده است.

وی از مجهز شدن کلیه آمبولانس‎‎های استان به دستگاه الکتروشوک(AED) خبر داد و گفت: آمادگی کامل پد بالگرد اورژانس هوایی و آماده باش تیم Hazmat  جهت مدیریت حوادث شیمیایی از دیگر اقدامات در طرح نوروزی است.
رییس مرکز اورژانس یزد در مورد جزئیات طرح امداد نوروزی اورژانس، بیان کرد: طبق این طرح یک فروند بالگرد اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۷۰ آمبولانس زمینی آماده خدمت‎‎رسانی به مسافران نوروزی هستند.
 
وی افزود: همچنین کلیه  تکنیسین‎‎های  اورژانس در تمام مناطق استان مستقر بوده و خدمات اورژانس را به مردم ارائه می‌دهند.
این مسئول با بیان این که ۳۱ پایگاه در مدت اجرای طرح نوروزی اورژانس در جاده‌های استان خدمات رسانی می‎کنند، گفت:  در سطح شهرها نیز ۲۱ پایگاه به مردم خدمات ارائه می‎‎دهند، همچنین چهار کمپ نوروزی در محورهای مواصلاتی شهرستان‎‎های اردکان، ابرکوه و مهریز جهت ارائه خدمات در حوزه سلامت و راهنمایی مسافرین مستقر شده‎اند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به نکات ایمنی در حین سفر، اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که حتما مسائل ایمنی را در حین سفر رعایت کنند و به میزان ایمنی خودروهایشان توجه نمایند و در عین حال قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
 
دهقان اطلاعرسانی سریع به ۱۱۵ در هنگام حوادث را از هموطنان خواستار شد و در پایان خاطرنشان کرد: مسافران توجه داشته باشند که در زمان بروز حوادث از حرکت دادن مصدومان یا خوراندن چیزی به آنها خودداری کنند و حتما به دستورات پرستار تریاژ تلفنی اورژانس عمل کنند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..