۶ هزار مسافر نوروزی در یزد اسکان یافتند

مسئول روابط عمومی ستاد اسکان نوروزی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: 48 ساعت گذشته 6 هزار مسافر در مدارس این استان اسکان یافتند .

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا قانع روز دوشنبه ، مسافران پذیرش شده را شامل یکهزار و ۸۰۰ خانوار ذکر کرد که در شهر یزد و تعدادی از شهرهای استان با مراجعه به ستادهای اسکان از امکانات مدارس استفاده کردند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ کلاس در ۴۲۰ مدرسه استان تا ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۷برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد.
وی تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی در ۱۷ پایگاه اسکان نسبت به راهنمایی مسافران و ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی اقدام می کنند.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۶ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در مجاورت استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران قرار دارد و مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
تکیه امیر چخماق، باغ دولت آباد، زندان اسکندر، نارین قلعه میبد، زیارتگاه چک چک اردکان و آتشکده زرتشتیان، خانه های خشت و گلی و بادگیرها از جمله آثاری هستند که همه ساله مورد بازدید مسافران و گردشگران نوروزی در یزد قرار می گیرد.
در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۶، ۵۲ هزار خانوار در مدارس استان یزد اسکان داده شدند.
استان یزد در مسیر مسافران استان های فارس، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، و کهگیلویه و بویر احمد به تهران مرکز کشور قرار دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..