مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران»:

فرهنگ اصیل یزد در کنار ابنیه تاریخی به مسافران نوروزی معرفی شود

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» گفت: لازم است با برنامه‌ریزی مناسب، فرهنگ اصیل مردم یزد در کنار ابنیه تاریخی به مسافران نوروزی معرفی شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسن حسینی در جمع اعضای کمیته گردشگری، مذهبی، معنوی میراث فرهنگی یزد خواستار ضرورت هم افزایی و عدم موازی کاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان یزد در ایام نوروز شد.

 
وی با مثبت ارزیابی کردن برنامه های فرهنگی و هنری در ایام نوروز در طول چند سال گذشته در اماکن گردشگری، بر ضرورت اجرای برنامه های تاثیرگذار با استفاده از ابزار هنر برای مسافران نوروزی تاکید کرد.
 
مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» خاطرنشان کرد: باید از اقدامات و برنامه‌های کلیشه ای، تکراری و کم بازده اجتناب شود.
 
حسینی تاکید کرد: آنچه مهم است،‌ معرفی فرهنگ اصیل مردم یزد از جمله صداقت، مهمان نوازی، روحیه کار و تلاش و روحیه قنات و قنوت و قناعت در کنار معرفی ابنیه تاریخی است و این مهم باید با برنامه ریزی مناسب انجام شود.
 
وی تصریح کرد: در کنار معرفی ابنیه تاریخی و جاذبه‌های معماری و طبیعی، باید به دیگر ظرفیت‌های استان از جمله ظرفیت‌های اقتصادی، جایگاه علمی و … یزد نیز پرداخته شود.
 
حسینی یادآور شد: با توجه به ثبت جهانی یزد به طور قطع در نوروز امسال شاهد افزایش مسافران نوروزی خواهیم بود بنابراین برنامه‌ها باید منسجم‌تر و با مدیریت بهتری اجرا شود.
 
وی افزود: یکسان‌سازی نقشه‌ها و ویژه‌ نامه‌های نوروزی از مواردی است که جای خالی آن احساس می شود و لازم است یک نهاد با مدیریت واحد نسبت به نظارت و چاپ نقشه‌ها و ویژه نامه ها اقدام کند تا اطلاعات متناقض، موجب سرگردانی مسافران نشود.
 
مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» ادامه داد: این دبیرخانه برای نوروز ۹۷ با برپایی نمایشگاه‌هایی از عکس‌های مراسم‌های مذهبی یزد و توزیع بسته‌های متناسب با این موضوع، اقدام به معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی به مسافران نوروزی خواهد کرد.
 
وی اظهار داشت: در نوروز ۹۷ همچنین در اکثر اماکن گردشگری از جمله حسینیه امیرچخماق، باغ دولت آباد، مسجد جامع و … ایستگاه‌های پذیرایی چای و شربت صلواتی برای پذیرایی از مسافران نوروزی برپاست.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..