بخشدار خرانق خبر داد؛

آغاز اجرای طرح cbr در مناطق روستایی اردکان

بخشدار خرانق با اشاره به ضرورت ارتقای سطح ارائه خدمت به معلولان ،‌گفت: طرح cbr در مناطق روستایی شهرستان اردکان آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز«مجتبی خالصی» بخشدار خرانق در جلسه شورای توانبخشی اجتماع محور با مهم توصیف کردن خدمت به معلولان و ارزش معنوی این کار و با ابراز خرسندی از آغاز اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در بخش خرانق، از دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش خواست تا نهایت همکاری را در خدمت رسانی به معلولان و اجرای طرح CBR مبذول نمایند .

 
دکتر«عضدی» رییس اداره بهزیستی شهرستان اردکان نیز هدف از برگزاری این جلسه را اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در مناطق روستایی شهرستان اردکان از طریق واگذاری امور به انجمن‌ها و موسسات غیر دولتی و توجیه اهداف و روند این برنامه عنوان کرد .
 
وی ضمن تاکید بر ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به معلولین ساکن روستاهای اردکان به ویژه بخش خرانق، توضیحات کاملی در زمینه اجرای توانبخشی مبتنی بر جامعه و تشکیل شوراهای (CBR) ارائه کرد.
 
این مقام مسئول در ادامه گفت: در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه  روستایی تعدادی کارشناس به عنوان تسهیل گر میانی و محلی مانند حلقه واسط بهزیستی با شوراهای محلی، خانواده‌ها معلولین و مردم محلی عمل می‌کنند و ضمن شناسایی معلولان و نیاز سنجی، در صورت نیاز به ارجاع به اداره بهزیستی شهرستان معرفی می‌شوند.
 
عضدی تصریح کرد: کار تسهیل گران ارائه خدمات توانبخشی اجتماع محور است که عبارتند از: آموزش در خانواده، آموزش خارج ازخانواده، اشتغال، ارجاع، تامین وسایل کمک توانبخشی و حمایت های اجتماعی و در اجرای این برنامه دو نفر کارشناس به عنوان تسهیل گر میانی و یک تسهیل گر محلی فعالیت می کنند .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..