همزمان با فرا رسیدن نوروز؛

یزدی‌ها بافت جهانی را پاکسازی کردند

مسئول دفتر فنی پایگاه میراث فرهنگی یزد، با اشاره به این‌که پاکسازی عرصه میراث جهانی با هدف فرهنگ سازی، ترویج پاکسازی و بها دادن به سایت‌های ثبتی اجرایی شد، گفت: آموزش نقطه مثبت آیین پاکسازی عرصه میراث جهانی شهر تاریخی یزد است .

به گزارش یزدی نیوز«نجمه نادری»  با اشاره به انجام پاکسازی عرصه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با مشارکت انجمن‌ها، ساکنین بافت تاریخی و گروه‌های مختلف سنی، اظهار کرد: این برنامه با هدف فرهنگ سازی، ترویج پاکسازی و بها دادن به سایت‌های ثبتی اجرایی می‌شود.

 
وی اطلاع رسانی را یکی از مهمترین برنامه‌های آیین پاکسازی عرصه میراث جهانی عنوان کرد و گفت: با توجه به زمان کوتاه برگزاری این آیین با اهدای گلدان و بورشورهایی که در آن ارزش‌های یک شهر تاریخی ذکر شده، میزان تاثیرگذاری ساکنین بافت در بها دادن به این ارزش‌ها نشان داده شد .
 
  مسئول دفتر فنی پایگاه میراث فرهنگی یزد، با اشاره به برقراری ارتباطی موثر میان شرکت کنندگان، تصریح کرد: مردم با همکاری خوبی که داشتند، بعضی از قسمت‌های بافت را که به دلیل قرار نداشتن در مسیر اصلی، به محلی برای زباله‌ها تبدیل شده بود، پاکسازی کردند .
 
وی با بیان این‌که آموزش، نقطه مثبت این اقدام بود، اظهار کرد: در این رویداد به صورت ناملموس به کودکان و ساکنین بافت آموزش داده شد .
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اهمیت توجه به بحث تفکیک زباله و تمیز نگه داشتن محیط زندگی، افزود: این حرکت می‌تواند شروع و امتدادی برای حرکت‌های گذشته و آینده باشد که کارهای بنیادین در زمینه فرهنگ سازی و ترویج اطلاع رسانی به صورت گسترده‌تری انجام شود .
 
 
منبع:ایسنایزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..