محصولات استان یزد قابلیت معرفی برند برتر به دنیا را دارد

سرپرست معاونت اقتصادی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بیان اینکه محصولات استان یزد قابلیت معرفی به عنوان برند برتر دنیا را دارد گفت: اتاق فکر بخش خصوصی در همه دستگاه‌های دولتی ایجاد شود.

به گزارش یزدی نیوزعلی زینی وند  در نشست تخصصی سرمایه گذاری استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه نگاهی که سال آینده داریم این است که وضعیت رقابت پذیری استان نسبت به سایر استان‌ها در چه جایگاهی است افزود: اصل ما بر بازرسی از دستگاه‌ها نیست بلکه خودارزیابی هدف ما از تعیین وضعیت رقابت پذیری است.

 
سرپرست معاونت اقتصادی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با اشاره به اینکه در این چند ماه اخیر به صورت فشرده فعالیت‌هایی در استان یزد در راستای شناسایی ظرفیت‌های معطل مانده دستگاه‌ها یا بخش خصوصی انجام گرفت افزود: امیدواریم به نحوی عمل کنیم که سال آینده این ظرفیت‌ها وارد چرخه سرمایه گذاری و تولید شود.
 
وی با تأکید بر اینکه اگر این ظرفیت‌ها را در استان به فعلیت برسانیم مشکل اشتغال استان یزد حل می‌شود افزود: دوستان و مدیران حوزه اقتصادی بدانند که سال آینده هم مانند سال گذشته مشتاق همکاری دوستانه هستیم ولی فراموش نکنیم اگر رأس یک دستگاه و مدیریت اقتصادی یک مجموعه پای کار و نظارت نداشته باشد ظرفیت صددرصدی هر استان به زیر ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
 
زینی وند ادامه داد: به تبع اگر مدیری هم پای کار باشد حتی ظرفیت‌های اولی که ۵۰ درصدی است تا صددرصدی افزایش می‌یابد.
 
سرپرست معاونت اقتصادی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد خاطرنشان کرد: بخش خصوصی حرفه‌ای و صاحب نظر در استان یزد و کشور وجود دارد که اگر این مجموعه را هماهنگ و به محل متصل شوند بدون شک تغییرات چشمگیری در استان و کشور در زمینه‌های مختلف بالأخص در زمینه اقتصادی ایجاد می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در چند روز پایانی سال از مدیران و مسئولان استان درخواست دارم که نسبت به بحث‌های سرمایه گذاری در دستگاه‌ها به کارشناسی بحث و تبادل و نظر بنشینند و ظرفیت‌ها و مزیت‌های دستگاه‌های تحت نظر خود را مطرح کنند.
 
زینی وند با بیان اینکه در سال آینده همه دستگاه‌ها اتاق فکر بخش خصوصی داشته باشند اضافه کرد: از ظرفیت بخش خصوصی و نظرات کارشناسیشان در سال آینده به خوبی استفاده شود.
 
سرپرست معاونت اقتصادی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با اشاره به اینکه بخش خصوصی به کمک دولت بیاید افزود: این دوره از دستگاه‌های مختلف یک همدلی و گفتمان واحد برای اتفاقات میمون در استان وجود دارد و سعی کنیم در حوزه توسعه و رونق سرمایه گذاری به عنوان سال طلایی و به یاد ماندنی برای استان یزد داشته باشیم.
 
وی با تأکید بر اینکه جا دارد برخی از محصولات استان یزد به عنوان برند برتر دنیا معرفی شود گفت: کمیته برند سازی تشکیل و روی آن کار شود تا بتوانیم محصولات استان یزد را به سراسر دنیا معرفی کنیم و مطمئن باشید وقتی وضع عمومی مردم و جامعه بهتر شود بدون شک برندها در کشور و دنیا یکه تازی می‌کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..