بیش از ۱۲۵ دانشجوی بین المللی در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند

سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد از تحصیل بیش از ۱۲۵ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمد فرشی  با بیان اینکه برای نخستین بار پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در مقطع دکترا را در استان یزد خواهیم داشت اظهار داشت: در این سال‌های اخیر به نسبت آمار پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های یزد قابل قبول بوده است.

 
سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه در نیمسال دوم سال تحصیلی تعداد ۳۵ دانشجوی غیر ایرانی به در دانشگاه یزد پذیرش شدند گفت: دانشجویانی که امسال جذب شدند از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان بودند.
 
وی پذیرش دانشجویان افغانستانی را بیش از کشورهای دیگر عنوان کرد و افزود: از کشور افغانستان ۳۰ نفر، کشور عراق ۳ و پاکستان هم ۲ نفر در مقاطع دکترا و مقطع کارشناسی ارشد جذب و پذیرش شدند.
 
فرشی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری در مجموع ۷۲ دانشجوی بین ‌المللی جدید در دانشگاه یزد ثبت ‌نام کرده‌اند اضافه کرد: این ۷۲ نفر در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش شدند.
 
سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد با بیان اینکه این آمار جذب دانشجوی غیر ایرانی در مقطع دکترا امسال برای نخستین بار در استان یزد انجام گرفت عنوان کرد: همچنین برای اولین بار دانشجویی با ملیت پاکستان در دانشگاه یزد پذیرش شد.
 
وی در پایان به آمار تمام دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در دانشگاه یزد اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۵ نفر در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..