امام جمعه یزد:

غرب از حجاب به عنوان یک ابزار خلاف حقوق بشر یاد می‌کند

امام جمعه یزد با بیان اینکه حجاب یک ارزش برای زنان به شمار می رود، گفت: غربی‌ها این ارزش را درک نکرده اند و از حجاب به عنوان یک ابزار خلاف حقوق بشر یاد می کنند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های امروز نماز جمعه یزد با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: سیری در زندگی حضرت زهرا (س) نشان می دهد که ایشان می توانند الگویی کامل نه تنها برای زنان بلکه برای مردان ما باشند.

 
وی بیان کرد: حضرت زهرا (س) در زمینه احترام به والدین، همسرداری و فرزندداری الگویی کامل و تمام هستند و در همه بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و ولایی نیز بسیار موفق ظاهر شده اند و اگر عده ای گمان می کنند در دنیای امروز حضرت زهرا (س) نمی تواند الگوی کاملی باشد، به این دلیل است که شناخت کاملی از ایشان ندارند.
 
امام جمعه یزد عنوان کرد: اسلام به واقع برای زن ارزش و جایگاه بزرگی قائل شده اما عده ای تلاش می کنند الگوهای غربی را در کشور پیاده سازی کنند در حالی که می بینیم متاسفانه دنیا زن را ملعبه دست خود قرار داده و به معنای واقعی کلمه در حال ظلم به زنان است.
 
ناصری افزود: غرب امروز کانون خانواده، محبت و ارتباط های معنوی در بین اعضای خانواده را از بین برده و دوری افراد خانواده از یکدیگر، انس و محبت به حیوانات به جای محبت به فرزندان و … را رواج داده است.
 
وی با بیان اینکه غرب به زن به عنوان یک کالا نگاه می کند، عنوان کرد: شرایط امروز غرب در نگاه به زن، همانند نگاه جاهلیت به زنان است اما جاهلیت غربی‌ها یک جاهلیت مدرن است.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه بیشترین ظلم و جنایت جنسی در غرب علیه زنان به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: در چنین شرایطی همین غرب که این همه به زنان ظلم می‌کند، ما را محکوم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کند و معتقد است حجاب که در کشور ما اجباری است، یک اقدام خلاف حقوق بشر است.
 
وی بیان کرد: از نگاه اسلام، حجاب یک ارزش برای زنان به حساب می‌آید و عاملی برای جلوگیری از سوء استفاده‌های افراد سوء استفاده‌گر است اما غرب از آن به عنوان یک ابزار خلاف حقوق بشر یاد می کند و آن را کنار می‌زند.
 
ناصری خاطرنشان کرد: امروز غرب مردها را ملزم به رعایت پوشش خاص برای حضور در خیابان‌ها می‌کنند ولی در مقابل زنان را ملزم به عریان شدن و در برابر دیگران قرار گرفتن می‌کنند، این موضوع کاملا خلاف حقوق بشر است.
 
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی نباید نسبت به وضعیت حجاب در جامعه بی‌تفاوت بود بلکه باید برای حجاب، خانواده، تکریم زنان و … برنامه ریزی و فرهنگ سازی کرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..