فرماندار یزد تأکید کرد؛

لزوم توجه به محتوای آموزشی فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد

فرماندار یزد گفت: صاحب نظران و متخصصان باید توجه کافی به محتوای آموزشی فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد برای افراد مختلف جامعه داشته باشند چراکه برخی از این آموزش‌ها تا سال‌ها در ذهن افراد ماندگار خواهد بود .

به گزارش یزدی نیوز،«مصطفی سالاری» در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با بیان این ‎ که توجه به موضوع پیشگیری در حوزه‌های مختلف می‌تواند قطعاً تأثیرگذاری بهتری نسبت به مراحل دیگر داشته باشد، اظهار کرد: برای پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌های آموزش محور ارائه شود و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای به دنبال برنامه‌های مدون و مکمل برای رسیدن به اهداف باشند .

وی همچنین بر برنامه‌ریزی به منظور ارائه آموزش‌های مردم محور برای سال آینده تأکید کرد و افزود: امیدواریم شورای هماهنگی مواد مخدر استان نیز اعتبارات لازم در این حوزه را پیش بینی و به شهرستان یزد اختصاص دهد .

فرماندار یزد خواستار بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه شد و تصریح کرد: باید با نظارت و حمایت از سمن‌ها، فعالیت‌های آنان در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد را در مسیر رسیدن به اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان هدایت نماییم .

سالاری خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی شهرستان با توجه به مباحث ارائه شده در این جلسات و همچنین شرح وظایف خود برنامه‌ها پیشنهادی به منظور تدوین برنامه سال آتی برای سال ۹۷ را تا پایان سال به دبیرخانه شورای ارائه نمایند .

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد، افزود: اقدامات و فعالیت‌های شورا و دستگاه‌های ذیربط باید در پایان سال جمع بندی و به شورای استان ارائه گردد .

فرماندار یزد در پایان با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد و همچنین در پیش بودن ایام تعطیلات عید نوروز و حضور مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور از نیروی انتظامی خواست تا با معتادین متجاهر در سطح شهر برابر دستور العمل ها اقدامات لازم صورت پذیرد .

منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..