کتابخانه گردی، راهی برای تقویت ارتباط فرهنگی با جامعه

یار مهربان، صفتی برازنده و شیوا برای کتاب است که از دیرباز بر آن نهاده اند.

به گزارش یزدی نیوزجامعه کتاب خوان، جامعه ای نیک‌اندیش و نیک‌روش است که به واسطه فرهنگ لطیف کتابخوانی از صمیمیت، آرامش و فهیمی بیشتری نیز برخوردار بوده و در روح اجتماعی آن نشاط و شادابی ارزشمندی نهفته است.

کتاب و کتابخوانی از دیرباز به عنوان بخشی از فرهنگ ایرانیان مطرح بوده و وجود کتابخانه های مهم و ارزشمند تاریخی که سالها مونس بسیاری از بزرگان و دانشمندان این مرز و بوم بوده‌اند، نشانه روشنی از قدمت بالای سنت کتابخوانی در میان ایرانیان است. 
کتاب و فرهنگ کتابخوانی، می‌تواند درتقویت پایه‌های فرهنگی و بنیان علمی جامعه میسر بوده و راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی در بخشهای مختلف باشد. 
بر همین اساس است که برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک راهبرد مهم و حساس مدنظر قرار گرفته و به آن پرداخته شود. 
مسئله کتاب و کتابخوانی از چنان درجه اهمیتی برخوردار است که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در این رابطه با تاکید بر دغدغه های مهم شان در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید می فرمایند: کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است.
بی تردید بهره گیری از روش های هنرمندانه و ابتکاری در جلب نظر نسل جوان کنونی ایران عزیز اسلامی و همه نخبگان و صاحبنظران برای مانوس شدن بیشتر با فضای کتابخانه های عمومی کشور، اقدامی در خور تقدیر و موثر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
در همین زمینه، اجرای طرح' کتابخانه گردی' در سراسر میهن عزیز اسلامی در آستانه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی در ۱۷ اسفندماه، گامی مهم و قابل توجه برای توسعه فرهنگ کتابخوانی است. 
حضور آحاد مردم در کتابخانه های عمومی سراسر استان یزد، زمینه ساز تقویت ارتباط این نهاد تاثیرگذار فرهنگی، یعنی کتابخانه با بدنه اجتماعی بوده و می تواند اتفاقی مبارک و میمون برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلقی شود. 
خوشبختانه این اقدام و برنامه فرهنگی در شهر جهانی یزد با آیین بازگشایی کتابخانه عمومی رییس فرهمند همراه شده و انتظار می رود با حضور باشکوه همدلانه مردم و مسئولان در این برنامه فرهنگی و اثربخش در کمک به اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شاهد آشنایی بیشتر جامعه با کتابخانه های عمومی استان یزد باشیم.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..