۶۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد، میزبان زائران و مسافران نوروزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: 60 امامزاده و بقعه متبرکه استان از 25 اسفند ماه به مدت 20 روز در طرح آرامش بهاری، میزبان زائران و میهمانان نوروزی هستند.

به گزارش یزدی نیوزحجت ‌الاسلام حسین زارع زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تبدیل بقعه ها به قطبهای فرهنگی، نشر معارف اسلامی، ترویج باورهای دینی و سبک زندگی ایرانی -اسلامی و خدمت رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است.

وی ارکان اساسی فعالیت های فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری را برپایی نماز جماعت و خیمه های معرفت عنوان و اضافه داد: حدود ۳۰ خیمه‌ معرفت شامل بخش ‌های کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به سئول های شرعی، عرضه محصولات فرهنگی و تبلیغ چند رسانه ای در امامزادگان و بقعه های متبرکه استان برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: در زمان برگزاری طرح آرامش بهاری ۹۰ مبلغ اعزامی از قم، ۹۰ مبلغ بومی استان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور خواهند داشت.
زارع زاده خاطر نشان کرد: ۲ امامزاده یزد شامل امامزاده جعفر (ع) واقع در مرکز شهر یزد و امامزاده سیدجفر محمد در بلوار جمهوری اسلامی در فهرست امامزادگان ویژه کشوری قرار گرفته اند و ویژه ‌برنامه ‌های متنوع از جمله برنامه تحویل سال و اجتماع منتظران در آنها برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در تعطیلات نوروز در امامزاده جعفر(ع)، امامزاده سید جعفر محمد(ع) و امامزاده شاهزاده فاضل(ع)، کرسی های حفظ و قرائت قران کریم برگزار خواهد شد.
وی با تبیین برخی فعالیتهای اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد در سالجاری اظهار کرد: در بخش مستند سازی مطالبه ها از دستگاه‌ های دولتی در راستای احقاق حق موقوفات در مرحله نخست با دانشگاه علوم پزشکی ۲۱۴ میلیارد ریال، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۱۷ میلیارد ریال و نیروی انتظامی ۲۰۰ میلیارد ریال توافق شده و امیدواریم این مبالغ پرداخت و طبق نیت واقفان هزینه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه اسکن اسناد، بارگذاری و ویرایش اوراق پرونده های موقوفات تا پایان سالجاری به ۹۰ هزار برگ خواهد رسید افزود: تعیین تکلیف ۲۹ پرونده دعاوی ملی و ۱۶۵ پرونده دعاوی استانی در حوزه وقف، اخذ ۵۵۰ سند مالکیت و ۸۵۰ رقبه برای موقوفات از دیگر فعالیتهای امسال این اداره کل است.
زارع زاده خاطر نشان کرد: یزد از نظر تعداد موقوفه ها رتبه پنجم و از نظر تعداد رقبه ها رتبه دهم کشور دارد.
وی ادامه داد: در سالجاری ۶۴ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده و شهرهای یزد، تفت و اردکان با تعداد موقوفات ۱۷، ۱۵ و ۹ وقف بیشترین تعداد موقوفه را داشتند.
وی با بیان اینکه در سالجاری ۶ مورد وقف قرآنی و افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ شرکت کننده در آزمون حفظ و مفاهیم قرآننی در استان یزد به ثبت رسیده تصریح کرد: تعداد وقفهای قرآنی در استان اندک است و باید برای افزایش آن تلاش بیشتری صورت گیرد.
زارع زاده از آغاز ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقه های قران کریم خبر داد و گفت: علاقمندان میی توانند تا ۲۰ فروردین ‌1397 از طریق پایگاه اینترنتی قرآن ایران به آدرس http://www.quraniran.ir برای شرکت در مسابقه ثبت ‌نام کنند.
استان یزد ۱۱۰ امامزاده و بقعه متبرکه دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..