رییس فدراسیون:

تربیت مدرسان جوان از برنامه های فدراسیون سوارکاری است

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: توجه به حوزه آموزش و تربیت مدرسان و مربیان جوان و مستعد جزو برنامه های مهم فدراسیون است که در استان های مختلف پیگیری و اقدام می شود.

به گزارش یزدی نیوزمسعود خلیلی عصر روز چهارشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات سوارکاری استان یزد افزود: فدراسیون موظف به تامین یک مربی آقا و یک مربی خانم برای باشگاه های سوارکاری ‎‎است و برای انجام آن وظایف خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه برخی از مربیان و فعالان سوارکاری در کشور در انحصاری باقی ماندن حرفه خود را خواستار هستند ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه ‏‏های هیات در سه سال گذشته شکستن این انحصار بوده است.
این مسوول تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای شکستن این انحصار موثر است و می توان با معرفی افراد مستعد، جوان، آشنا به ورزش سوارکاری و حتی آشنا به زبان انگلیسی نسبت به تربیت مدرس بخش ‎‎ های مختلف این رشته ورزشی اقدام کرد.
خلیلی بیان کرد: وجود مربیان و مدرسان برجسته در باشگاه ها نقش مهمی در گسترش این رشته و جذب مخاطبان بیشتر و کیفی بخشی به طرح ها و برنامه های سوارکاری کشور دارد.
همچنین رئیس هیات سوارکاری استان یزد به روند پیشرفت این ورزش اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت هیات صرف تامین زیرساخت‎‎ها و رفع کمبود تنها مجتمع سوارکاری استان در منطقه صفائیه یزد شده است.
سعید بیک افزود: برگزاری دوره‎‎‎‎های آموزشی در بخش‎‎های مختلف نیاز اساسی استان است و یکی از مهمترین اولویت‎‎های سال آینده تقویت این بخش است.
در این نشست کلیات تقویم ورزشی هیات سوارکاری استان با رای اعضا مصوب شد.
در استان یزد حدود ۶ هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل عرب وجود دارد .
از ۵۰۰ باشگاه سوارکاری کشور ۲۴۰ باشگاه در استان یزد فعالیت دارد و در برنامه های مختلفی که توسط هیات برنامه ریزی می شود، مشارکت دارند .
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و افزون بر ۶۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده است.
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..