ضریح مطهر امامزاده عبدالله (ع) بافق غبارروبی شد

ضریح مطهر امامزاده ظهیرالدین عبدالله بن موسی الکاظم (ع) بافق در فضایی آکنده از معنویت و ذکر دعا و صلوات با گلاب ناب، شستشو و عطرافشانی شد.

به گزارش یزدی نیوزاین مراسم روز چهارشنبه با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد و جمعی از مسئولان، روحانیان و مردم ولایی و شیفته اهل بیت با ذکر دعا و صلوات با استفاده از گلاب ناب، برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این مراسم اظهار کرد: امروز علاوه بر غبارروبی و عطر افشانی، نذورات بقعه متبرکه نیز جمع آوری و به حساب مربوطه واریز شد.
حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت باورهای دینی و نیز بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان، مرکز فرهنگی قرآنی اوقاف نیز در این مکان مقدس راه اندازی شد.
وی با اشاره به نزدیکی سال نو تصریح کرد: این آیین در جوار بقاع متبرکه با حضور روحانیان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
این مسوول همچنین به اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده عبدالله بافق اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح به منظور استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروزی، ارتقای سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، احیا، تبلیغ و ترویج سنت ‌های اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز، خدمت ر‌سانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقمندی در زائران بقعه متبرکه در این مکان اجرا می شود.
امام زاده عبدالله بن موسی بن جعفر (ع) برادرامام رضا(علیه السلام) و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) است،
بنای ساختمان بقعه این امام زاده شامل سردرب، هشتی ورودی، اتاق مدخل و اتاق اصلی است که درقرن هفتم هـ. ق ساخته شده است و یکی از مکانهای مهم گردشگری مذهبی و معنوی شهر بافق محسوب می شود.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..