برگزاری جشنواره نوروزی رفاقت فرهنگی با ایل قشقایی در بافق؛ میهمانان نوروزی امسال در بافق ماهیگیری می‌کنند

شهردار بافق با تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروزی سال نو در این شهر، از برگزاری سومین جشنواره نوروزی بافق با هدف دوستی و پروند با ایل قشقایی و برنامه‌هایی در این راستا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سیدعلی نوروز‌زاده» با اشاره به توسعه روز افزون صنعت گردشگری شهرستان بافق به ویژه در سال‌های اخیر، گفت: این روند به نحوی بوده که در سال گذشته بافق از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان دومین شهر فعال در برنامه‌های گردشگری نوروز معرفی شد.    

وی از اهم برنامه‌های نوروزی امسال شهرستان به برگزاری جشنواره‌های نوروزی بافق همچون سنوات گذشته ولی با رویکردی متفاوت اشاره کرد و گفت: سومین جشنواره نوروزی شهرستان بافق از ۲۸ اسفند تا نیمه فروردین‌ماه در مجموعه تفریحی و گردشگری آبشار برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته امسال محور برنامه‌های جشنواره، دوستی و پیوند با ایل قشقایی ساکن بافق با عنوان «رفاقت فرهنگی با ایل قشقایی» است و برنامه‌های متنوعی در این رابطه تدارک دیده شده است.

نوروززاده یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال را ایجاد بوم‌گردی‌های ویژه گردشگران در سیاه‌چادرهای عشایری برای آشنایی با زندگی ایل قشقایی و در راستای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان ذکر کرد.

وی با اشاره به استقبال خوب میهمانان نوروزی از این جشنواره در نوروز گذشته، برای نوروز ۹۷ استقبال به مراتب بیشتر گردشگران را با توجه به برنامه‌ها، میهمانان و طنزپردازان شاخص کشوری پیش‌بینی کرد.

نوروززاده همچنین برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، غذا، آداب و رسوم و موسیقی قشقایی را از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره برشمرد.

وی برگزاری جنگ‌های نمایشی را اوج برنامه‌های شاد نوروز دانست که همزمان با ولادت مولی الموحدین امام علی(ع) در بافق برگزار خواهد شد.

شهردار بافق با بیان این که امسال میهمانان نوروزی برای اولین بار می‌توانند در بافق ماهیگیری کنند، در این رابطه تصریح کرد: این برنامه با هدف معرفی مرکز ملی تحقیقات آبزیان آب‌های شور کشور در این شهرستان انجام می‌شود و میهمانان نوروزی می‌توانند در استخر‌های پروروش ماهیان تلاپیا در این مرکز به صید ماهی بپردازند.

وی برگزاری جشنواره کلوخ و پخت آش توکی را از دیگر برنامه‌های نوروزی بافق ذکر کرد و گفت: آش توکی بافق از آداب ثبت ملی شده شهرستان است که در محلی به نام «دنگ خانه» به همان روش سنتی برای گردشگران پخت خواهد شد.

نوروززاده در پایان ضمن گرامیداشت روز ملی درختکاری، گفت: امسال نیز روز درختکاری در بافق به صورت ویژه برگزار می‌شود به نحوی که با حضور عامه مردم و خانواده‌های شهدا به یاد تک تک شهیدان بافق نهال غرس می‌شود.

شهردار بافق در این باره تصریح کرد: البته این مراسم سه‌شنبه بیست و دوم اسفند‌ماه با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان بافقی در مراکز مختلف با کاشت درخت به یاد شهدا برگزار می‌شود.

 

منبع:ایسنایزد

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..