مدیرکل گمرکات :

صادرات استان یزد ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات یزد گفت: صادرات این استان در 11 ماهه سال 1396نسبت به مدت مشابه سال 1395 از لحاظ وزن 12 درصد و از لحاظ ارزش 11 درصد افزایش یافت.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین سلمانی در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در باره عملکرد ۱۱ماهه گمرکات اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و ۸۵۵ میلیون و ۸۷۷ تن کالا به ارزش ۴۷۳ میلیون و ۶۶۰ دلار از یزد به خارج صادر شده است.

وی افزود: عمده صادرات به عراق ، افغانستان ، پاکستان ، ترکیه ، هلند ، آلمان و گرجستان و شامل کاشی و سرامیک ، شیشه ساختمانی ، هیدروکربن ، میلگرد ، ظروف شیشه ای ، مصنوعات پلاستیکی و اکسید مولیبدن بود.
مدیرکل گمرکات استان یزد با بیان اینکه در این مدت واردات در خدمت اشتغال و تولید داخلی بود، ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال ۳۳هزار و ۵۶۰ تن کالا به ارزش ۱۲۰میلیون و ۶۸ دلار وارد استان شد که از نظر وزن ۱۳ درصد و از نظر ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است.
به گفته سلمانی عمده کالاهای وارداتی تولید ترکیه ، چین ، ایتالیا ، کره ، اسپانیا ، چک و آلمان بود که در این مدت کل مسافران استان ۲۷ هزار نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش داشته است.
وی در باره وضعیت امانات پستی هم اظهار کرد: تعداد بسته های ورودی و خروجی پستی از گمرک استان از لحاظ تعداد بسته ۱۱درصد و در وزن هم ۱۸ درصد افزایش یافته است .
این مسئول رتبه صادرات گمرک استان یزد را از نظر ارزش هفدهم و از نظر وزن دهم اعلام کرد و افزود: کاهش رتبه ارزش گمرک استان به دلیل کاهش ارزش قیمت کاشی و سرامیک و نیز صادرات بخشی از محصولات استان از جمله محصولات گلخانه ای از سایر گمرکات بود.
یزد از نظر جمعیت چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی ایران محسوب می شود و بسیاری از محصولات تولیدی استان به کشورهای همسایه ایران صادر می شود.
عمده ترین محصول صادراتی استان یزد کاشی و سرامیک است که یزد به عنوان بزرگترین تولیده کننده ایران و نهمین تولید کننده جهان محسوب می شود.
هم اکنون ۱۲۵ واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت ۵۵۰ میلیون مترمربع تولید و اشتغالزایی برای بیش از ۴۰ هزار نفر در کشور فعالیت دارد که ۶۷ واحد آن با ۱۷ هزار شاغل مربوط به استان یزد است. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..