دیدار “تابش” با “اردکانیان”

نماینده مردم اردکان در دیدار با وزیر نیرو درخصوص موضوعات ملی از جمله تامین حقابه های زیست محیطی، همچنین مسائل استان یزد در حوزه آب و انرژی به گفت و گو پرداخت.

به گزارش یزدی نیوز"محمدرضا تابش" با بیان اینکه به دلیل کمبود بارش ها و خشکسالی دهه های اخیر، همچنین افزایش جمعیت و رشد تقاضا در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب؛ کشور با مشکلات شدید آب مواجه است گفت: مدیریت صحیح منابع آب نیازمند عزم ملی و توجه مجموعه حاکمیت به این مقوله حیاتی است.

 
وی تصریح کرد: البته می توان برخی موضوعات را که جنبه منطقه ای دارد را به استان ها واگذار کرد تا با توجه به حوزه تقسیمات و فرهنگ و رسوم منطقه ای و عرف حاکم، با جلب مشارکت ذی نفعان، در حل آن تسریع شود.
 
رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس همچنین با تاکید بر توجه ویژه به پیوست زیست محیطی در اجرای پروژه های مختلف و حفظ ثروت ها و منابع ملی و اکوسیستم های با ارزش کشور گفت: در مدیریت آب و نظام بهره برداری از منابع آبی باید حقابه های زیست محیطی رعایت شود و نمی توان با بهانه های مختلف از این امر مهم سر باز زد.
 
"تابش" همچنین با تاکید بر تسریع در تامین فاینانس و اعتبار پروژه های آبرسانی استان یزد؛ درخصوص نیازهای شهرستان اردکان از جمله پیگیری طرح ملی تعمیر و نگهداری تاسیسات آبرسانی روستاها، اجرایی شدن جداسازی آب شرب و بهداشت که مطالعات آن صورت گرفته، تامین آب شیرین از منابع آبی غیرمتعارف، تامین اعتبار برای روشنایی بافت های تاریخی، احداث نیروگاه بزرگ خورشیدی اردکان و … به بحث و رایزنی پرداخت.
 
وزیر نیرو نیز در این دیدار با تشریح وضعیت منابع آبی کشور، خواستار تصویب قوانین با لحاظ واقعیات جامعه و توجه به مسائل کارشناسی و منفعت عامه مردم شد.
 
"رضا اردکانیان" نسبت به تامین حقابه های زیست محیطی، متناسب با وضعیت بارندگی و لحاظ کردن سهمیه شرب و بهداشت، قول مساعد داد.
 
وی همچنین نسبت به موارد مطرح شده توسط نماینده مردم اردکان، دستور پیگیری صادر کرد.
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..