رئیس سازمان صنعت یزد:

بازرسان بر قیمت های پایان سال نظارت دارند

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت یزد با بیان اینکه مطابق دستورالعمل دولت هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین 1397ممنوع است، گفت: بازرسان این سازمان و اصناف در بازارهای استان نسبت به کنترل و نظارت بر کالا و خدمات در روزهای پایانی سال حضوری فعال دارند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی روز دوشنبه افزود: بازرسان این سازمان و اتاق اصناف با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز۱۳۹۷ در ۱۰شهرستان، بر عملکرد واحدهای صنفی و توزیع میوه طرح تنظیم بازار ، نظارت خواهند کرد.

وی افزود: بازرسان و کارشناسان با همکاری مردم بر عملکرد مراکز خرید نوروزی، خدمات مورد نیاز مردم و مسافران از جمله قالی شویی‌، خشکشویی ، رستوران ، خدمات خودرویی و سایر بخش ها نظارتی لازم خواهند داشت.
رئیس سازمان صمت یزد یادآور شد: این سازمان از طریق تلفن ۱۲۴برای دریافت پیشنهاد مردم و گزارش تخلف های اقتصادی شامل گرانفروشی، کم فروشی و صادر نکردن فاکتور فروش، آماده است.
علمدار یزدی در ادامه از ۹ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی و تشکیل ۴۳۱ فقره پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال از ابتدای طرح نظارتی نوروز که از هفتم بهمن ماه سال ۹۶ آغاز شد، خبر داد. 
وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ایجاد آرامش در بازار، فراهم کردن بستر مناسب برای تامین، توزیع و مایحتاج عمومی و کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات ضروری ذکر کرد.
به گفته علمدار یزدی این سازمان با به کارگیری تمامی نیروها و امکانات و ظرفیت‌های موجود و با مشارکت اتحادیه ها، اتاق اصناف مرکز استان و تشکل‌های مردم‌ نهاد وظایف خود را انجام می دهد.
این مسئول ادامه داد: با اجرای این طرح بر تأمین و توزیع و قیمت میوه به خصوص سیب و پرتقال، مراکز نگهداری کالاها شامل سردخانه ، انبار، بررسی موجودی کالا و پشتوانه ذخیره سازی کالا، برپایی فروش های فوق العاده ، حراج در واحدهای صنفی ، رعایت سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی، نصب بر چسب قیمت، صدور فاکتور نیز نظارت ویژه صورت خواهد شد.
به گفته رئیس سازمان صمت یزد ، رسیدگی ویژه، سریع و خارج از نوبت به پرونده ها در اجرای طرح نوروزی در دستور کار است و در این خصوص هماهنگی با سایر سازمان ها و دستگاه ها شده است.
استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفرجمعیت در مثلث گردشگری مرکز ایران و در کنار استان های اصفهان و فارس قرار دارد و هر سال در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران است.
بافت تاریخی شهر یزد نیز ۱۸تیرماه ۹۶ به عنوان نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان و دارای سکنه در یونسکو ثبت شده است.
استان یزد حدود سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی ۱۰۰هزار نفر دارد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..