معاون استاندار یزد تأکید کرد:

لزوم تعریف فرصت شغلی متناسب با نیاز شهرستان‌ها در استان یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسع منابع استانداره با قدردانی از مشارکت دستگاه‌ها در توسعه و روند اشتغال در استان، به مصوبات جلسات اخیر اشاره و بر اهمیت تسهیلات به شرکت‌های حوزه آی تی تأکید کرد .

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند» در یازدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان با تأکید بر معرفی طرح‌ها در نواحی صنعتی روستاها،‌اظهار کرد: امیدواریم با حمایت از شرکت‌ها بتوانیم لازمه رونق اشتغال‌زایی در روستاها را فراهم کنیم .

وی افزود: با توجه به این‌که شهرستان‌های خاتم، بهاباد و ابرکوه دارای رسته‌های از پیش تعیین‌شده هستند و محدودیت‌هایی در این رسته‌ها در نظر گرفته‌شده است، لذا باید در این راستا مطالعه مجددی انجام و با برداشتن این محدودیت‌ها برای این سه شهرستان، اشتغال به‌درستی و متناسب با نیاز این شهرستان‌ها تعریف شود.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به امکان جابجایی رسته‌ها در این سه شهرستان، گفت: متقاضیان می‌توانند در تمامی حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت طرح‌های خود را تهیه و به تصویب کمیته فنی آن شهرستان برسانند .

گفتنی است؛ در این کارگروه در خصوص طرح‌های روستایی و اشتغال فراگیر و همچنین مشاغل خانگی مصوباتی صورت گرفت؛ در حوزه روستایی ۵۲ طرح با اشتغال ۲۱۵ نفر و بااعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید .

همچنین شایان‌ذکر است، در حوزه اشتغال فراگیر ۲۴ طرح با اشتغال ۲۴۰ نفر و بااعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت؛ که جمعاً اعتبار مصوب این طرح‌ها ۲۶۵ میلیارد ریال است .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..