کاهش ۹۰ درصدی بارش ها در هرات

مدیرکل هواشناسی یزد گفت: بر اساس آمارهای ایستگاههای هواشناسی استان، شهرستان خاتم در سال آبی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت با 86 درصد کاهش بارندگی روبرو بوده که این رقم در شهر هرات، مرکز این شهرستان بالای 90 درصد گزارش شده است.

به گزارش یزدی نیوزلقمان عمادی، روز یکشنبه افزود: خاتم در میان شهرستان های استان با شدید ترین خشکسالی روبرو بوده است .

به گفته وی شرایط خشکسالی در شهرستان خاتم حاد است و کشاورزی این منطقه که قطب کشاورزی استان یزد است در معرض خطر قرار دارد.
وی یادآور شد: استان یزد از سال ۸۴ تاکنون با مشکل خشکسالی مواجه است که به تبع آن خاتم نیز گرفتار آن شده اما در سالجاری این شهرستان، وضعیت نامناسب تری را در زمینه کاهش بارندگی ها داشته است. 
وی تاکید کرد: بارندگی ها در سه ماهه آینده در این منطقه نرمال پیش بینی می شود اما با توجه به بارندگی سال های گذشته اگر این سه ماهه هم بارندگی نرمال باشد با توجه به عمق خشکسالی ها، تاثیری نخواهد داشت.
عمادی با ابراز نگرانی از آینده کشاورزی در این شهرستان تصریح کرد: در مجموع چیزی که آمارها نشان می دهد امسال به نظر می آید کشاورزی در این منطقه تحت فشار است و خسارت زیادی به کشاورزان وارد خواهد شد.
خاتم در بخش محصول باغبانی با ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و تولید ۵۰ هزار تن محصول و اختصاص ۲۱ درصد تولید استان، جایگاه نخست را داراست و در محصول گلخانه ای با ۳۲ هکتار زیرکشت، جایگاه پنجم را در اختیار دارد.
هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..