معاون سازمان جهاد کشاورزی :

۹۰۰ تن گیاهان دارویی در استان یزد برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال از 930هکتار زمین های زیرکشت، 900 تن انواع محصول گیاهان دارویی در استان برداشت شد.

به گزارش یزدی نیوزسید علی محمد ضیاکاشانی روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای کشاورزی ابرکوه افزود: ۱۴رقم گیاه دارویی در استان کشت می شود که عمده آن زعفران، به لیمو، آویشن ، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، شاتره ، کاسنی ، گل محمدی و زیره است .

وی اضافه کرد: کشت و توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی نه تنها در صرفه جویی آب کمک می کند بلکه درآمد خوبی هم برای کشاورزان و بهره برداران استان دارد.
وی خاطرنشان کرد: در پنج سال آینده سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان یزد به یکهزار و۶۸۰هکتار و تولید آن به یکهزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.
ضیاکاشانی یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول گیاهان دارویی علاوه بر ارائه آموزش توسط کارشناسان به کشاورزان ، معرفی گونه های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه در برنامه سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد. 
این کارشناس ارشد بخش کشاورزی استان اظهار کرد: گیاهان دارویی به خاطر کم آبخواه بودن نسبت به دیگر گیاهان و برخورداری از بازار فروش خوب از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر از فعالیت در دیگر بخش های کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: با توجه به چالش کم آبی و شرایط بحرانی منابع آب های زیرزمینی، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای در استان وجود دارد. 
این مسئول با تاکید براینکه یزد به لحاظ آب کشاورزی در شرایط سخت بحرانی قرار دارد، یادآور شد: برای استفاده بهنیه و بهره ورری از آب ۲۰ هزار هکتار از اراضی و باغات به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد. 
سالانه از ۱۱۶هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد یک میلیون ۱۹۷ هزار تن محصولات زراعی ، باغی وگلخانه ای تولید می شود.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..