فرماندار یزد:

پیگیری برای پرداخت ۵درصد عوارض به آموزش و پرورش یزد

فرماندار یزد گفت: فرمانداری یزد پیگیری‌های لازم را برای پرداخت پنج درصد عوارض ساخت و ساز شهرداری به آموزش و پرورش انجام داده است.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سالاری در دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد اظهار داشت: حضور صاحب‌نظران و متخصصان برجسته تعلیم و تربیت در شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد باعث شده تا تصمیم‌های این شورا در سطح استان منحصر به فرد و نقش آفرین باشد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت استان در شهرستان یزد زندگی می‌کنند و بسیاری از مباحث خاص تعلیم و تربیت نیز در آموزش و پرورش نواحی یک، دو و منطقه زارچ اتفاق می افتد، افزود: انتظار داریم مسئولان استانی در حوزه تعلیم و تربیت به شهرستان یزد به عنوان مرکز استان توجه ویژه ای داشته باشند تا در سایه همفکری، تعامل و برنامه ریزی بتوانیم مسائل و مشکلات را در این زمینه رفع کنیم.

وی با اعلام اینکه فرمانداری یزد تاکنون پیگیری‌های فراوانی برای پرداخت پنج درصد عوارض ساخت و ساز شهرداری‌ها به آموزش و پرورش داشته است، گفت: در دو سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان از این ردیف اعتباری توسط شهرداری‌های شهرستان به حساب اداره کل آموزش و پرورش استان واریز شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد بازدید از مدارس شهرستان به ویژه مدارس حاشیه شهر و پیگیری رفع مسائل و مشکلات آنها را یکی دیگر از اقدامات تأثیرگذار شورای آموزش و پرورش در این دو سال برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه با پیشنهاد مدیران آموزش و پرورش به صورت مستمر از مدارس بازدید شده که برخی از مشکلات با برقراری تعامل بین بخشی ما بین دستگاه های اجرایی و یا بهره مندی از کمک خیرین رفع شده است.

سالاری در بخشی دیگر از سخنان خود با توجه به دستور کار جلسه مبنی بر برگزاری برنامه های بزرگداشت مقام معلم در شهرستان یزد اظهار داشت: برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم باید در خور شأن و کرامت معلمان برگزار شود.

وی ابراز داشت: فعالیت و مشارکت آحاد مردم جامعه جهت اجرای برنامه ها متناسب باشان والای معلم در این هفته مهم و اثربخش است.

فرماندار یزد همچنین با بیان اینکه برنامه های مربوط به این ایام باید همراه با خلاقیت و نوآوری همراه باشد افزود: باید از برنامه‌ها و اقدامات کلیشه‌ای که در سال‌های گذشته انجام می‌شده است، پرهیز شود و با اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه در راستای کیفی سازی برنامه ها حرکت کنیم.

سالاری در پایان از آمادگی کامل فرمانداری برای همکاری و پیگیری اجرای برنامه های بزرگداشت این هفته خبر داد و تأکید کرد: باید زمینه مشارکت را برای فعالیت سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی بویژه تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد در برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم پر رنگ تر از سال گذشته فراهم آوریم.

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..