توسعه و فرهنگی کردن ورزش بدون حضور رسانه‌ها امکان پذیر نیست

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با بیان اینکه توسعه و فرهنگی کردن ورزش بدون حضور رسانه‌ها امکان پذیر نیست گفت: دنبال همگانی کردن ورزش‌های مختلف در کشور هستیم.

به گزارش یزدی نیوزغلامرضا شعبانی بهار ‌در نشستی با اصحاب رسانه به فعالیت‌های مناسب استان یزد در توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و اظهار داشت: استان یزد با فعالیت‌های خوب خود توانست جز یکی از استان‌های برتر کشور در توسعه ورزش همگانی در کشور باشد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: استان یزد و آذربایجان غربی جز استان‌های کشور هستند که توانستند بیشترین امتیاز را در توسعه ورزش همگانی کسب و در این راه همت و تلاش خوبی داشته باشند.

وی افزود: فعالیت‌های خوب استان یزد در توسعه ورزش همگانی نشان از این است که این استان باور را دارد که رسالت اصلی وزارت ورزش توسعه ورزش همگانی برای آحاد مردم است.

شعبانی بهار با اشاره به اینکه در گام اول وظیفه ما این است که بتوانیم فرهنگ ورزش کردن رادر کشور نهادینه کنیم تصریح کرد: در مرحله دوم هم باید در فرهنگی کردن ورزش گام برداریم.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با تأکید بر اینکه هر چه می‌شود باید میزان مشارکت مردم را در فعالیت‌های مختلف ورزشی افزایش دهیم اضافه کرد: ورزش قهرمانی هم اگر باشد بسیار خوب و محرک اصلی توسعه ورزش همگانی است.

وی اظهار داشت: دنبال این هستیم که فضایی را در سطح کشور ایجاد کنیم که مردم در برنامه‌های ورزشی بتوانند شادی و نشاط را از ورزش کردن به دست آورند.

شعبانی بهار تأکید کرد: مردم هر کشوری اگر سلامتی کامل را داشته باشند در همه عرصه‌ها می‌توانند موفق عمل کنند و به گونه‌ای در هیچ زمینه‌ای مشکلی در کشور نیست.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با تأکید بر اینکه توسعه ورزش و فرهنگی کردن آن بدون حضور، حمایت و عنایت رسانه امکان پذیر نیست گفت: و کلیدی‌ترین، بخش عمده از این توفیقات در بخش‌های مختلف از عنایت و مساعدت رسانه‌ها انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته در حوزه همگانی خیلی تشکلات، بودجه و برنامه‌ای نداشتیم تصریح کرد: کم و زیاد در گذشته فعالیت‌های صورت گرفته ولی در این چند سال توجه بسیار جدی به بحث همگانی شده است و صرفاً نگاهمان برای همگانی رشته‌های ورزشی فقط رشته‌های همگانی است و در دنیا همه رشته‌ها را همگانی می‌کنند.

شعبانی بهار عنوان کرد: اگر رشته‌های مختلف ورزشی را همگانی کنیم میزان مشارکت مردم را بیشتر می‌کند و مطمئناً راه رسیدن به قهرمانی جز عبور کردن از ورزش همگانی نیست.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با بیان اینکه در این یک ماه و نیم شاید بالای ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان‌ها ابلاغ اعتبار کردیم افزود: این بودجه‌ها برای همگانی کردن رشته‌های ورزشی انجام گرفت و همچنین در دهه فجر نیز ۴۵ میلیارد تومان برای اجرای ورزش‌های همگانی در سطح کشور اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون‌های همگانی در بعد همگانی کردن همراه‌تر از سایر هستند گفت: فدراسیون همگانی، روستایی، زورخانه‌ای، کوهنوردی، هنرهای رزم ایرانی، فدراسیون ورزش‌های رزمی از جمله فدراسیون‌های همراه برای همگانی کردن ورزش هستند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..