امکان اجرای طرح “راهیان نور عمومی”به دلیل کمبود امکانات را نداریم

مسئول مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به راهیان نور اعزام شدند گفت: امکان اجرای طرح "راهیان نور عمومی"به دلیل کمبود امکانات را نداریم.

به گزارش یزدی نیوزمنصور زارع  در جلسه ستاد استانی راهیان نور که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه راهیان نور در چند بخش انجام می‌گیرد اظهار داشت: بخش به دانش آموزان، دانشجویی و اقشار و یا محلات است که هر کدام شرایط خاص خود را با توجه به هزینه‌های آن دارد.

مسئول مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برای اعزام دانش آموزان به راهیان نور سهمیه داشتیم گفت: با توجه به استقبال خوب دانش آموزان اعزام‌های ما مقداری هم از سهمیه افزایش یافت که در این راه ۶۶۰۰ نفر پسران و بیش از ۴۸۰۰ نفر از خواهران استان یزد به راهیان نور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: امسال نیز با توجه به تعویقی که در اعزام دانش آموزان به این مناطق با آن روبه‌رو بودیم توانستیم از مهرماه کار خود را شروع و تا کنون در مجموع ۸۵۷۰ نفر اعزامی از استان یزد داشتیم که ۴۷۸۰ نفر پسران و ۳۷۰۰ نفر دختران بودند و چون این اعزام تا عید نوروز ادامه دارد پیش بینی می‌شود امسال نیز به اندازه سهمیه تعیین شده برسیم.

زارع به هزینه‌های بالای پرداختی اشاره کرد و افزود: استقبال بسیار خوب و زیادی از این سفر معنوی می‌شود ولی با وجود هزینه‌های سنگین، برخی از خانواده از اعزام فرزندانشان خودداری می‌کنند که اگر چاره‌ای برای این مسئله اندیشیده شود مطمئناً اعزام بیشتری نسبت به گذشته داریم.

مسئول مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه اردوگاه شهید عاصی زاده یزد که در خوزستان مستقر است با مشکلات و کمبودهایی مواجه است اضافه کرد: اگر دستگاه‌های مختلف در استان نسبت به تجهیز این مکان اقدام کنند بدون شک در زمان اربعین حسینی نیز می‌توان از این اردوگاه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اردوگاه شهید عاصی‌زاده یزد مستقر در خوزستان قریب به ۶۰۰ نفر است که متأسفانه با کمبود امکانات مختلف در این مکان روبه‌رو هستیم و اگر بخواهیم طرح راهیان نور عمومی که خانواده‌ها با وسایل عمومی به این مناطق سفر می‌کنند را اجرایی کنیم با کمبودهای بسیاری مواجه هستیم.

زارع با اشاره به اینکه هم اکنون آمادگی پخت غذا برای ۱۵۰۰ نفر در روز را داریم افزود: اما با این ظرفیت بسیار خوب، سالن غذا‌خوری مناسبی در آنجا برای زائرین محترم نداریم.

مسئول مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد به کمبودها و مشکلات اردوگاه شهید عاصی زاده یزد اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس به طور دائمی در اردوگاه، تهیه هدایای فرهنگی، تهیه موکت برای سوئیت‌ها، اعزام روحانی و مبلغه با کاروان‌ها، تهیه فرش سالن نمازخانه، تهیه تمثال سرداران برای اردوگاه، پرداخت‌های هزینه‌های جانبی راهیان نور، ایجاد خطوط تلفن ثابت و اینترنت، بازسازی دکل ارتباطی، بهینه سازی و محوطه سازی فضای سبز اردوگاه، تأمین هزینه‌های آبیاری و گاز شهری و بسیاری دیگر از مسائل که نیازمند کمک و همکاری دستگاه‌های مختلف استان یزد برای تأمین آن‌ها هستیم.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..