به ریاست استاندار یزد؛

یازدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان برگزار شد

یازدهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان به ریاست استاندار یزد و با حضور اعضای این کارگروه در تالار کوثر برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با قدردانی از مشارکت دستگاه‌ها در توسعه و روند اشتغال در استان، به مصوبات جلسات اخیر اشاره و بر اهمیت تسهیلات به شرکت‌های حوزه آی تی تأکید کرد.

«علی زینی وند» با تأکید بر معرفی طرح‌ها در نواحی صنعتی روستاهای استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت از شرکت‌ها بتوانیم لازمه رونق اشتغال‌زایی در روستاها را فراهم کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان‌های خاتم، بهاباد و ابرکوه دارای رسته‌های از پیش تعیین‌شده هستند و محدودیت‌هایی در این رسته‌ها در نظر گرفته‌شده است؛ لذا باید در این راستا مطالعه مجددی صورت گیرد و با برداشتن این محدودیت‌ها برای این ۳ شهرستان، اشتغال به‌درستی و متناسب با نیاز این شهرستان‌ها تعریف شود.
معاون اقتصادی استاندار با اشاره به امکان جابجایی رسته‌ها در این ۳ شهرستان افزود: متقاضیان می‌توانند در تمامی حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت طرح‌های خود را تهیه و به تصویب کمیته فنی آن شهرستان برسانند.
گفتنی است در این کارگروه در خصوص طرح‌های روستایی و اشتغال فراگیر و همچنین مشاغل خانگی مصوباتی صورت گرفت؛ در حوزه روستایی ۵۲ طرح با اشتغال ۲۱۵ نفر و بااعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.
همچنین شایان‌ذکر است در حوزه اشتغال فراگیر ۲۴ طرح با اشتغال ۲۴۰ نفر و بااعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت؛ که جمعاً اعتبار مصوب این طرح‌ها ۲۶۵ میلیارد ریال است.
 

 

منبع:استانداری یزد

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..