معاون مدیرکل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور:

هزینه کردن در حوزه پدافند غیرعامل سرمایه گذاری است

معاون مدیرکل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور در کارگاه آموزشی عمومی پدافند غیرعامل ویژه دبیران آمادگی دفاعی مدارس استان گفت: هرچه در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنیم درحقیقت نوعی سرمایه گذاری در این حوزه انجام داده ایم و توجه به پدافند غیرعامل و الزامات آن برکات ارزشمندی برای نظام و جامعه خوا...

به گزارش یزدی نیوزکارگاه آموزشی عمومی پدافند غیرعامل ویژه دبیران آمادگی دفاعی مدارس استان با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از کارشناسان آموزشی و ضمن خدمت آموزش و پرورش و دبیران آمادگی دفاعی مدارس استان در مرکز ملی و خیّری مهارت آموزی زنده یاد جوکار (CBRNE)  یزد و با تدریس «سیدحسین میرزینلی» استاد دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد.

معاون مدیرکل امور انتظامی و پدافند غیرعامل کشور در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه یکی از مولفه های اساسی توسعه پایدار در هر کشوری ، امنیت پایدار است ، گفت: پدافند غیرعامل یکی از اصلی ترین شاخص ها در امنیت پایدار می باشد.
«مجتبی مولوی» ادامه داد: بسیاری از موضوع ها در حوزه پدافند غیرعامل در فطرت بشر نهفته است و انسان ها بطور ذاتی علاقه مند هستند که سرمایه های خود را حفظ کنند.
وی افزود: یک اصل اساسی در پدافند غیرعامل شناخت تهدید ها و پس از آن پیش بینی و پیشگیری از آسیب هایی است که جامعه در حوزه های مختلف با آن رو برو می شود.
معاون مدیر کل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور خاطر نشان کرد: با ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل در ۱۳ بند از سوی مقام معظم رهبری در سال ۸۹ نگاه به این حوزه جدی تر شد و در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده و با نگاه ویژه دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران  و وزیر کشور این فعالیت ها با قوت در دولت دوازدهم ادامه دارد.
مولوی با تاکید بر اینکه مباحث پدافند غیرعامل از نیازهای ضروری در جامعه امروز است ، گفت: شایسته است با آموزش و فرهنگ سازی مناسب مردم نیز با الزامات پدافند غیر عامل بیشتر از گذشته آشنا شوند و در اجرای سیاست های این حوزه مشارکت فعال داشته باشند زیرا عرصه ای که مردم در آن خودشان همکاری داشته باشند ، موفقیت در آن حوزه بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: هرچه در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری در این حوزه انجام داده ایم و توجه به پدافند غیرعامل و الزامات آن برکات ارزشمندی برای نظام و جامعه خواهد داشت.
مولوی در پایان سخنان خود یادآور شد: امروز تهدیداتی که متوجه زیرساخت های کشور است، تغییر یافته و سیاست های ما در وزارت کشور توجه به این مهم است که حوزه های پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند پرتویی و پدافند کالبدی را فعال تر از گذشته کنیم و با مصون سازی جامعه از تهدیدات در این حوزه ها، اقتدار و پایداری ملّی در نظام جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهیم.

 

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..