معاون مسافری راه‎‎آهن کشور خبر داد؛

افزایش مسافران راه آهن به ۱۰۳ میلیون نفر تا سال ۱۴۰۰

معاون مسافری راه ‎‎ آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشد شش درصدی مسافران این حوزه در سال جاری، اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ آمار مسافر جابجا شده باید به ۱۰۳ میلیون نفر برسد.

به گزارش یزدی نیوز«میرحسن موسوی» در هفتمین همایش معاونین و رؤسای گروه ‎‎ های مسافری مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی ادار کل راه آهن منطقه یزد برگزار شد، گفت: جابجایی ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر در سال ۹۶ در حوزه شهری و حومه‏‏ای صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته شش درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در ایام پیک مسافرت‏‏های نوروزی، چهار هزار و ۸۴۰ رام قطار پیش ‎‎ بینی شده که رشد ۱۵.۷ درصد نسبت به سال قبل دارد که در این راستا ۳۵۰ واگن با عمر بالای ۴۵ سال و ۲۸۰ واگن با عمر بالای ۳۰ سال از رده خارج و تعدادی واگن‏‏های نو و یا تعمیر و بازسازی شده جایگزین شده است.

وی ادامه داد:  توجه مسئولان کشوری به حمل و نقل  ریلی، طی ۵ سال اخیر شکل گرفته و  شاهد اقدامات  اساسی خصوصا در قانون  برنامه ششم توسعه بوده‏‏ایم که سفر  رئیس جمهور محترم و هیات وزیران با قطار نیز نشان از اهمیت دادن به ناوگان ریلی دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: اختصاص یک درصد درآمدهای نفتی به راه آهن، حاکی از اهمیت دادن به رشد و توسعه حمل و نقل ریلی است. همچنین  در این راستا در  قانون برنامه ششم توسعه افزایش سهم بار به میزان ۳۰ درصد و مسافر ۲۰ درصد پیش بینی شده است که تا سال ۱۴۰۰ آمار مسافر جابجا شده باید به  ۱۰۳  میلیون نفر برسد  که سهم قطارهای حومه ‎‎ ای ۵۱ میلیون و قطارهای بین شهری نیز ۵۲ میلیون خواهد بود.

وی با بیان این که بر این اساس در سال ۹۷ باید ۵۳ میلیون نفر مسافر جابجا شود، لازمه تحقق این مهم را تامین ۹۰۰ دستگاه واگن بین شهری و ۳۳ رام قطار ریل باس خواند.

«مصطفی داودی» رییس مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به اهمیت راه آهن یزد اشاره کرد و گفت: یزد در مرکز جغرافیای کشور واقع شده و وجود معادن سنگ آهن به اهمیت آن افزوده است و مرکز مواصلاتی عبور بارهای ترانزیتی از شرق و غرب و شمال جنوب کشور است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد از بارگیری و ۲۵ درصد از در آمد ناوگان ریلی کشور، به راه آهن منطقه یزد اختصاص یافته است که در جهت تحقق این امر روزانه ۱۲۰ رام قطار باری و مسافری در محور این اداره کل تردد می ‎‎ کند.

داودی به اهمیت مرکز کنترل ترافیک این اداره کل اشاره کرد و گفت: ۴۶ ایستگاه از ادارات کل یزد، اصفهان و کرمان زیر نظر مرکز سی تی سی یزد است و قابلیت افزایش تا ۶۰ ایستگاه امکان‏‏پذیر می‏باشد.

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..