امام جمعه یزد:

مسئولان رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم را جدی بگیرند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به نزدیکی سال نو ، گفت: مسوولان باید رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و رعایت حال محرومان جامعه را به عنوان یک وظیفه مهم دینی مدنظر جدی قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه ‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با بیان اینکه از وظایف مهم مسوولان اجرایی جامعه، رسیدگی به نیازهای مردم و به خصوص تقویت بعد نظارتی آن است، افزود: مسوولان با نظارت ، کسبه و بازاریان شریف با رعایت انصاف به مردم و محرومان جامعه خدمت کنند.

وی ادامه داد: از خواسته های مهم و همیشگی مردم از مسوولان این است که به صورت جدی و عملی به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها باشند که امری لازم و شایسته و مورد تاکید نظام اسلامی است.
خطیب نماز جمعه یزد تصریح کرد: هر حرکتی که در تقویت بعد نظارتی بر نحوه توزیع کالاهای شب عید مردم ، تامین نیازها و همچنین حل معضل اقتصادی و معیشتی انجام شود کاری ارزشی و خداپسندانه محسوب می شود.
ناصری یزدی همچنین به اهمیت تامین آسایش برای مردم استان در شب عید و روزهای پایانی سال اشاره کرد و یادآور شد: مسوولان همواره به این موضوع مهم عنایت خاص داشته باشند که شادی در ایام عید نوروز بهانه قابل قبولی برای برگزاری برخی مراسم‌های پرهزینه و حرام نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد تاکید کرد: برنامه های دینی و فرهنگی همه باید دقیق و تابع اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی باشد که قطعا شادی مشروع مورد تاکید و سفارش نظام اسلامی است.
ناصری یزدی اظهار کرد: چهره دینی یزد با انجام برخی مراسم‌ ها و جشن‌های حرام و پرهزینه که مخصوص عده‌ای خاص است، قطعا همخوانی ندارد و باید همواره اصول دینی و الهی در انجام برنامه ها رعایت شود.
خطیب جمعه یزد در ادامه به اهمیت اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: انجام اقتصاد مقاومتی باید در عمل و نه شعار خلاصه شود و باید مردم و مسوولان برای اجرای آن بیش از گذشته فعالیت کنند.
وی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور و استفاده از نیروهای مردمی مثل بسیج و ایده‌ های نخبگان جامعه باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مورد عنایت ویژه مسوولان کشور باشد.
ناصری یزدی به سالروز تشکیل کمیته امداد حضرت امام (ره) اشاره کرد و رسیدگی به حال محرومان جامعه را به عنوان یکی از برنامه های مهم انقلاب اسلامی عنوان و بر تلاش جدی برای تحقق آن تاکید کرد.
وی از کشتار مردم بی پناه یمن توسط آل سعود انتقاد کرد و یادآور شد: با سکوت مجامع بین المللی شاهد کشتار مردم مظلوم یمن و وارد شدن خسارت زیاد هستیم، امید است دیپلمات‌ های کشورمان علیه اقدام های ظالمانه استکبار جهانی فعالیت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین (س) به بیان گوشه ای از فضائل و مناقب و زندگی سراسر درس آموز این بانوی نمونه اسلام پرداخت.
ناصری یزدی ادامه داد: سالروز وفات حضرت امام البنین (س) به عنوان روز تکریم همسران و مادران شهدا نامگذاری شده که کاری ارزشمند است و باید تجلیل اسوه های صبر و مقاومت همواره توسط مردم و مسوولان مدنظر قرار گیرد.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..