رئیس فدراسیون:

پشتوانه سازی و احترام در اولویت برنامه های ورزش پهلوانی و زورخانه ای است

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: پشتوانه سازی و احترام به ورزشکاران رده های سنی پایه و به روزرسانی برای جذب مخاطبان بیشتر در این رشته پویا و سنتی فرهنگی، جزو اولویت برنامه های فدراسیون است.

به گزارش یزدی نیوزمجتبی جوهری  در حاشیه نخستین گردهمایی رئیسان هیات های ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور در یزد به خبرنگاران افزود: برای جذب بیشتر مردم و جوانان برای ورود به ورزش زورخانه ای باید فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی و همچنین ایجاد تنوع در برنامه ها، افزایش یابد. 

وی تاکید کرد: این رشته از جمله ورزش های سنتی ایرانیان است و با توجه به تبلیغ و راهیابی رشته های ورزشی دیگر کشورها و نیز وجود جاذبه در آن رشته ها برای جوانان، هنوز به اندازه لازم در ایجاد تنوع و پشتوانه سازی در رشته یادشده اقدام جدی انجام نشد، باید فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانه ای بیشتر در جامعه میان گروه های مختلف به ویژه نسل جوان معرفی شود. 
این مسوول ورزشی کشور بیان کرد: امسال در ۱۱ مرحله مسابقات ملی برگزار شد که هفت مرحله آن برای رده های سنی پایه و نوجوانان بود، برگزاری این رقابت ها قطعا نقش مهمی در جذب مخاطبان بیشتر برای حضور در ورزش های زورخانه ای دارد. 
جوهری افزود: هم اکنون ۱۱ هزار نفر باستانی کار زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند که در ۹۰۰ زورخانه فعالیت می کنند. 
وی تصریح کرد: ۱۰۰ مدرس نسبت به ارائه آموزش های مورد نیاز به باستانی کاران فعالیت دارند، از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر نیز آموزش های لازم را فرا گرفته اند. 
رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای خاطر نشان کرد: هدف از انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی ارتقای مناسب این رشته ورزشی با رویکرد فرهنگی است که با برنامه ریزی های انجام شده تداوم خواهد یافت . 
جوهری در ادامه به اهمیت نقش رسانه های گروهی در فرهنگ سازی و معرفی این رشته به مردم و جوانان اشاره کرد و همکاری و تداوم برنامه ها را خواستار شد. 
استان یزد سه هزار و ۵۰۰ باستانی کار و ۸۵ باب زورخانه دارد و ۶۵ هزار ورزشکار در ۴۷ هیات ورزشی استان یزد فعالیت می کنند. 
جوهری همچنین در نخستین گردهمایی رئیسان هیات های ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران چهارشنبه شب در یزد گفته بود که ورزش زورخانه ای به عنوان یکی از پویاترین رشته های ورزشی کشور در حال گسترش میان ملت های مختلف بویژه در عرصه جهانی است. 
وی افزود: برای گسترش این رشته باید فعالیت های بیشتری توسط هیات ها و با همکاری علاقه مندان به این رشته انجام شود و همکاری و همدلی برای پیشرفت ورزش پهلوانی افزایش یابد، همه دلسوزان ، پیشکسوتان و هیات ها باید وظایف خود را به صورت جدی و با برنامه ریزی انجام دهند که این امر موضوع مهمی است. 
نخستین گردهمایی رئیسان هیات های ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران، به مدت سه روز در یزد ادامه دارد. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..