مدیر کل نوسازی مدارس یزد:

دولت پولی برای شروع طرح‎‎‌های عمرانی جدید ندارد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: با توجه به این که دولت دیگر پولی ندارد، نوسازی مدارس نیز از شروع طرح ‎ ‌های عمرانی جدید منع شده ‌است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عارفی» در سفر به ابرکوه اظهار کرد: تقریباً ۵۰ درصد طرح‌هایی که در شهرستان ابرکوه وجود دارد، ناتمام است لذا آنهارا اولویت‌بندی کرده‎‎ایم که بر همین اساس تکمیل خانه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته و ‌اکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی به پرداخت مطالبات مدارس خوشنود، دین و دانش و اردوگاه ولایت اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان نوسازی مدارس، حواله قیر رایگان برای استان گرفتیم که پس از عقد قرارداد با شهرداری ابرکوه نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان به ‌صورت قیر رایگان برای شش هزار مترمربع آسفالت و حدود شش هزار و ۲۵۰ مترمربع ایزوگام مدارس فرسوده، در اختیار شهرداری ابرکوه قرار گرفت.

عارفی همچنین از انعقاد قرارداد با سپاه پاسداران خبر داد و اذعان کرد: بر طبق این قرارداد ۵۰ درصد هزینه نوسازی مدارس روستا و مناطق محروم را این مجموعه تقبل کرده و به‌عنوان نمونه در روستای اسفند آباد اقداماتی در حوزه تجهیز، تعمیر و ایزوگام مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تصریح کرد: در حال حاضر تخصیصی که برای طرح‌های عمرانی آموزش‌ و پرورش ابرکوه توانسته‌ایم بگیریم، مبلغ دو میلیارد تومان است و با توجه به این که دولت دیگر پولی ندارد، از آغاز طرح‌های جدید منع شده‌ایم لذا پیشنهاد می‌شود درصدی از هزینه‌ها توسط خیرین تأمین شود، ضمن این که درصدد هستیم سهمیه‌ای هم از بنیاد برکت برای ساماندهی طرح‌های عمرانی بگیریم.

 
منبع:ایسنایزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..